heeft iemand enig idee wat voor ras dit konijn is? hij is nu ongeveer 1 jaar en ik vraag me eigenlijk wel af wat voor ras het is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er schijnen zo ontzettend veel soorten te bestaan, als je het over rassen hebt kom je op: grote-midden-kleine of dwergrassen. Maar je wilt het soort weten neem ik aan. In dat geval zou je pech ( of geluk) kunnen hebben dat ze ( nog) geen naam hebben. Ik zou je aanraden naar een dierenarts te gaan. Wellicht herkennen ze de soort. Of er zelf een leuke naam voor te bedenken. Zelfs fokkers komen steeds weer met nieuwe rassen... laat staan wat de konijnen in de natuur uitspoken. ( En we weten allemaal wat die het liefst doen:))

Antwoorden (1)

Hier een link naar alle erkende konijnenrassen. Bij het aanklikken van een naam komt er een foto met beschrijving. Je zou kunnen zien welk het dichtst bij jouw konijntje komt.
Volgens mij is hij niet raszuiver, maar heeft wel herkenbare punten.
http://www.bunnybunch.nl/konijnen/nieuw-konijn/konijnenrassen.html

Kijk vooral naar de lengte van de oren. De snuit en de maat. Dan moet je ergens dichtbij eindigen.
Succes met zoeken.

Toegevoegd na 18 minuten:
In dierenwinkels worden (bijna) nooit raskonijnen verkocht. Is dit bij uitzondering wel zo, dan heeft je konijn een oormerk.

Ik heb je konijn niet kunnen ontdekken. Kijk dus eerst even bij kruisingen, misschien wordt het je dan duidelijk.
Voor een raskonijn moet je echt bij een fokker zijn.

Bij de jaarlijkse Ornithofilia:
http://www.ornithophilia.nl/ vind je een kleindiershow, waaronder raskonijnen. Misschien leuk om eens een bezoek te brengen.
Ivana