Kater bijt onze poes wat nu?

Ik en mijn vriend hebben samen drie katten. 1 kater en 2 poezen. De kater bijt 1 van onze katten tot bloedens aan toe. De andere poes is afgelopen maandag gesteriliseerd maar wij dachten dat het bijten zou stoppen maar niet dus en nu is onze vraag wat kunnen wij het beste doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Na sterilisatie duurt het een paar weken voordat de hormonen gedaalt zijn.
Rieneke1
6 jaar geleden
De kater en de andere poes zijn al gecastreerd? Is dit gedrag plotseling begonnen? Zijn zowel kater als poes door de dierenarts grondig! nagekeken om een medische oorzaak uit te sluiten? Heb je de dieren voor nu apart gezet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is er verschil in de reactie van de poezen op de kater?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
zijn alle 3 de katten tegelijk in bij je thuis gekomen?
of na elkaar?

Antwoorden (2)

nou ja ik maak dit niet mee maar ik weet wel wat je kunt doen ik zou ze allemaal even laten afkoelen gewoon niet bij elkaa nou waarom allemaal omdat je ze dan allemaal rust kunt geven en misschien ligt het niet aan de kater of aan de poezen of andersom maar ja en als het dan weer gebeurt wat denk ik niet gebeurt als je ze gewoon langzaam aan elkaar laat wennen en als dat echt niet helpt dan zou ik even naar de dierenarts gaan om naar de kater te laten kijken

ik hoop dat u er iets aan heeft

groetjes veel succses
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Je verhaal is totaal onbegrijpelijk.
De kater ruikt dat de poes nog niet gesteriliseerd was. Het bijten staat voor het domineren van de poes (normaal bijt de kater de poes bij het dekken).
Nu heb je dit afgelopen maandag gedaan. Echter duurt het altijd weken tot maanden totdat alle hormonen van de sterilisatie gedaald zijn.
Vervellend voor de poes, maar ik zou het even afwachten.