Wat moet je doen voordat je hondje word gesteriliseerd?

mijn hondje word binnenkort geholpen, maar moet je dan nog voorbereidingen treffen en wat gaat er allemaal eigenlijk met haar gebeuren, mijn grote hond is nooit geholpen trouwen geen een van mijn grote honden, maar er werd gezegd dat je een kleine hondjes beter kan laten helpen in verband met dat kleine hondjes sneller baarmoederkanker krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

je hoeft eigenlijk niks te doen. alleen veel liefde geven als het gebeurd is:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft helemaal nog niks te doen!
Je brengt je hondje als ze 'geholpen' word naar de dierenkliniek.
Als het gedaan is neem je haar weer mee naar huis, beetje extra verwennen en vertroetelen..en ze is weer zo de oude!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is zal de dierenarts dat wel aangeven.
Voor onze hond is het lang geleden maar ik weet nog dat hij op de ochtend zelfd niets mocht eten i.vm. braken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de kans op melkkliertumoren bij grote en kleine honden hetzelfde (nl 25%!). Alleen grote honden lopen meer risico bij een ingreep. Die blijven namelijk vaker in de narcose. Bij kleine honden is die kans veel kleiner. Ook lopen grote honden meer risico op incontinentie. Ook niet fijn natuurlijk. Met jouw kleine hondje heb je veel minder risico's en is sterilisatie dan ook een verstandige keus.

Als je graag wilt zien hoe de ingreep zelf verloopt kun je op deze site (zie bron) precies zien hoe het in zijn werk gaat.

Aan voorbereiding hoef je niet veel te doen. Vaak zijn de honden na 1 dag alweer redelijk actief en lopen ze gewoon weer rond. Het moet vast allemaal goed komen.
Mijn grote hond gaat binnenkort ook, dus ik voel met je mee. Je kan aan de schatten niks uitleggen en moet maar afwachten hoe het allemaal loopt. Zeker geen pretje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorbereiden hoef je niet, wees gewoon jezelf en laat vooral niets merken (geloof me, honden voelen meer aan dan we denken)! Wees wel attent met de nazorg. Onze hond, Sidney, was ook gesteriliseerd en had de dagen na de operatie wel enige tijd extra aandacht nodig. Niet zo zeer het "zielig zijn", maar wel de verzorging van de wond. Maar de dierenarts zal je daar uitgebreid over inlichten. Succes!