Ik heb deze zwerfkat buiten gevonden en ik weet niet welk ras ze is weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Weet je al of ze geen baasje heeft?
milenaa
6 jaar geleden
Hoe weet je dat het een zwerfkat is?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We hebben haar al 6 keer naar buiten gelaten en ze bleef terugkomen en ze is niet gechipt
milenaa
6 jaar geleden
Dat wil nog niet zeggen dat het een zwerfkat is! Heb je al melding gedaan op amivedi? Hoogstwaarschijnlijk is er een baasje die nu zijn/haar kat mist. Als je de kat te eten hebt gegeven is het niet gek dat de kat telkens terug komt. Maar er zijn ook tig redenen te bedenken waarom de kat weggelopen is of een nieuw onderkomen zoekt. Wil niet zeggen dat het geen baas heeft! Dat de kat niet gechipt is evenmin!
milenaa
6 jaar geleden
Naast amivedi zou je de kat een halsbandje/kokertje kunnen geven voorzien met papiertje met verzoek om contact op te nemen met je. Dan weet je ook snel genoeg of er een baasje is of niet. Zeker in de zomerperiode wanneer mensen op vakantie gaan en de kat alleen thuis blijft is het niet gek als een kat in de buurt opzoek is naar menselijk contact.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We hebben laatst ook al flyers opgehangen met ons nummer en niemand heeft gebeld dus ja,, we houden haar totdat iemand zich meld
Rieneke1
6 jaar geleden
Even als gevonden aanmelden bij asiel, dierenambulance en amivedi. Dit is echt het minste wat je moet doen voor je je een kat toe-eigent.

Antwoorden (1)

Dat is een mooie Huis- Tuin- en Keukenkat een HTK-katje. Hier zitten zoveel verschillende rassen in dat het niet meer te zien is.

Met wel een mooie cyperse tekening!

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn mensen die deze katten Europese Korthaar noemen. Dat klopt niet, want een Europese Korthaar is een echt ras. (bron)

Huiskat De naam wordt in Nederland en België ook wel eufemistisch gebruikt voor huiskatten die niet tot het ras behoren en geen stamboom hebben. Deze benaming is dan Europese korthaar. https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_korthaar