Zijn de bladeren van de bonenplant ook slecht voor het konijn?

Ik weet dat de bonen niet goed zijn voor mijn konijn maar geld dit ook voor de bladeren van de plant. Ik dacht dat de bladeren geen kwaad konden maar ik begin nu te twijfelen. Ik zie in de lijsten op internet niets specifiek over de bladeren staan alleen de bonen. Mijn konijn is er verzot op dus ik wil weten of ik hem af en toe een blaadje kan geven of dat ik naar iets anders moet kijken voor traktatie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, de bladeren van de bonenplant zijn ook slecht voor het konijn. De bladeren bevatten oxaalzuur, wat schadelijk is voor konijnen. Het is daarom beter om alleen de bonen te voeren aan het konijn.
Bronnen:
een maand geleden