Hoe kom ik van vlooien af zonder kat?

Een vlooienkat is nu een paar dagen uit huis, maar merk dat die vlooien er nog zijn. Voornamelijk in twee kamers in het bijzonder. Hoe kom ik van die rotbeesten af? Een dagje stofzuigen/schoonmaken zal niet voldoende zijn neem ik aan? ik ga vrijdag een weekje weg, zijn ze na een week geen mens in huis dood of is dat wishfull thinking?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Wishfull thinking ten top!
Helaas. Vlooien kunnen heel lang in een huis overleven zonder mens of dier. Nadat het dier de deur uit is, gebeurt het dat vlooien de resterende mens belagen (ja echt) en een weekje weg of alleen maar stofzuigen/dweilen etc. zal niet genoeg zijn.

In de link staat wat en hoe je moet schoonmaken, en na een week nog een keer. Of je hiertoe in staat bent weet ik niet, wel dat een gemeentelijke ongediertebestrijding dit ook doet met goed overal in elke kamer spuiten, maar dat is niet gratis natuurlijk.

Geen mens in huis betekent dat zodra je binnenkomt er weer leven in de tent is en de vlooien die verpopt waren nu uitkomen en ziedaar een nieuwe vlooienplaag.
Je moet so-wie-so schoonmaken, ongeacht of je zelf alles doet of de ongediertebestrijding erbij haalt. Bel de gemeente en informeer maar, kan druk zijn en is ook zomervakantie. Iedere gemeente zal het op eigen wijze doen. Onderstaande link is een voorbeeld.

Lang geleden, leegstaand huis, we waren amper binnen en ik was meteen favoriet! Niet fijn en direct de gemeentelijk bestrijdingsdienst erbij gehaald. Dit huis stond langer leeg, was een voordeel. Tweede keer hoogpolig tapijt, dat was reuze fijn. Zeer bewerkelijk en gemeubileerd natuurlijk. Eerst zelf geprobeerd, uiteindelijk toch maar weer die vakmensen erbij. Het is echt een flinke klus en je moet tijdens de behandeling en erna deur uit, uren wegblijven. Alles open/luchten bij terugkomst. Zonder de kat heb jij dit minder, luchten wel natuurlijk.

Bel morgen gelijk even voor een afspraak, kan druk zijn (zomer/wachtlijst). Dus zal het in principe toch wel na je vakantie gebeuren. Daarom zou je het nu meteen vast zelf te lijf moeten gaan, dat moet toch, lees de bron, met schoonmaken en zelf sprayen. Vergeet vooral niet na het stofzuigen de zak in een plasticzak verpakt , stevig dicht geplakt , meteen buiten weg te gooien niet in een vuilnisbak/kliko in huis, maar beter buiten. Bv in een ondergrondse container bij een naburige flat of zo'n hele grote container in de wijk.

Dus -eerst zelf schoonmaken (bron) -informeren bij gemeente hoe en wat precies , wachttijd. -Zelf toch maar ongedierte-anti-vlo spuitbus aanschaffen voordat je met vakantie gaat, kan alles dicht tijdens die week. En na de vakantie , lees de bron , is het niet in een keer vlo-vrij.

Succes en een fijne vakantie!

Regionale dienstverlening Meldpunt Ongedierte
Bel 0900-2556677
info@meldpuntongedierte.nl