Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag mijn hamster een pistolet broodje eten ?

Hij eet dit heel graag, en nu vroeg ik me af, kan het kwaad als ik hem er een paar geef ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een paar pistoletjes lijkt me wat veel voor een hamster, maar een hamster mag af en toe wel hele kleine stukjes brood. Wel wordt aangeraden om droog brood te gebruiken, omdat vers brood teveel kan blijven plakken in de wangzakken en gaat klonteren in de ingewanden. Witte pistoletjes bevatten te weinig vezels en kunnen tot darmproblemen leiden. Brood is eigenlijk ook te zout voor hamsters, dus geef het alleen af en toe in kleine hoeveelheden en zeker niet als hoofdvoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ok, bedankt voor je antwoord !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oeps, ik wist niet dat ik al bedankt had gezegd

Andere antwoorden (1)

Ik had vroeger een hamster en nu een cavia, als ik brood heb of een pistole broodje dan geef ik meestal het witte. Dat is zachter en dat vinden ze ook super lekker. Ik pleus dan het witte van uit de pistolen en geef het dan aan mijn hamster/cavia. Zorg wel dat er geen boter meer aan zit want daar krijgen ze diarree van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding