Vanaf wanneer gingen mensen (in Nederland) huisdieren houden?

Het is algemeen bekend dat dieren al jarenlang gebruikt worden voor menselijk belang (daarmee bedoel ik bijvoorbeeld: voor consumptie, voor in kleding e.d., als proefdier en voor het vermaak van mensen). Maar vanaf wanneer gingen mensen massaal dieren als gezelschapsdier houden? En met welk dier is het begonnen, en welk dier kwam als laatst, ongeveer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vanaf ca. 10000 v. Chr. hielden mensen honden als huisdier en vanaf 3000 v. Chr. katten.

In Nederland gebeurde dit pas vanaf 150 jaar na Christus, door de Romeinen.
SimonV
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Gingen de mensen katten houden, of net andersom? :)