Wat kan ik doen mijn vis kan niet meer zwemmen maar leeft nog wel??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bah. Een levende vis door het toilet spoelen, zodat deze een lange pijnlijke dood sterft?
Het blijven levende wezens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt-ie niet in te warm water?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt-ie niet in te warm water?

Antwoorden (4)

Een keer met een steen of iets andere hards er goed op slaan en dan weggooien of door de wc spoelen! NIET door de wc spoelen als ie nog 'leeft' dit is niet diervriendelijk! Beter in 1 klap dood dan leidden in de wc! Het is dus niet zielig om een vis met een steen dood te gooien! Hij/zij merkt er niets van!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het diertje gewoon door laten leven misschien lijd het dier wel helemaal niet en anders kun je misschien naar een dierenwinkel gaan om na te vragen wat het besten is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk kan het dier niet meer zwemmen omdat er inwendig bepaalde organen zijn aangetast. Meestal gebeurt dit door een bacteriële infectie (wat overigens niet verwonderlijk is met dit warme weer).

Je kan een middel als furanol gaan halen om de ziekte mee te behandelen. Let er dan goed op dat zo'n medicijn geen onderscheid maakt tussen goede en slechte bacteriën! Ook je nitrificerende en andere reinigingsbacteriën zullen er aan geloven! Test na de medicatiekuur dus voldoende op ammoniak en nitriet en zorg voor voldoende nitraat!

Is er toch niets aan te doen? Sla het dier dan niet dood en spoel het niet door de wc! Euthanasie dien je op een diervriendelijke manier te plegen! Leg de vis in een badje met kruidnagelolie. Hiervan raakt hij in coma en sterft hij zonder er iets van te voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de vis gewoon op een natuurlijke manier laten sterven, dat gebeurt sneller dan je denkt en het is het beste voor de vis zelf. Ik denk niet dat de vis er veel last van zal hebben dat ie niet kan zwemmen. Hij zoekt meestal wel een plekje waar hij rust heeft in het aquarium. Zo kan hij in alle rust doodgaan.