is er iets ernstigs aan de hand als je cavia van de schrik wegsprink waneer je hem aait??

ook waneer hij weet dat je hem aait geeft hij een schok, iets aan de hand?? ernstig??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gebeurt dit als je hem over zn rug aait? Dan geven ze inderdaad een soort schok. Dat heeft te maken met paren (mannetje wrijft met zijn borst over de rug) en dat gevoel hebben ze van nature. Niks ernstigs aan de hand dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je de cavia pas net hebt is het logisch dat hij bang is, het is slim om hem dan elke dag te aaien.
Is de cavia al wat ouder? dan is de vraag of je hem vaker hebt geaaid? want als jij er een jaar niks mee hebt gedaan kan je er van uit gaan dat hij zich niet zomaar laat aaien.
Ook kan het te maken hebben met het paren, dan is er niks aan de hand en na een tijdje kan je hem gewoon weer aaien.