Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn katten de buurhonden niet aanvallen?

Ik heb twee broertjes die samen nu al twee keer een buurhondje hebben aangevallen. Het ging er wild aan toe. Nu heb ik boze buren. Het is echt moeilijk om mijn katten binnen te houden. Mijn ene kat zal nog wel gaan, maar de andere .... die wil zelfs met sneeuw buiten (waardoor de buren denken dat ik een kattenmishandelaar ben omdat ze denken dat ik hem dwing buiten te zijn; terwijl ik ze graag binnenhou). Hoe kan ik mijn katten meer binnenkatten maken? Ik heb al tunnels, speeltjes, kattengras, etc. Is zo'n catwheel een goed idee?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik woon in een flat. Karel is een buitenkat geworden nadat hij van het balkon was gesprongen. Sindsdien issie niet meer te houden en wil hij supergraag buiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het lijkt me het beste als je je balkon afzet/ overgaast. Richt het interessant in voor je katten, met uitkijktorens, potten met planten waar ze tussen kunnen loeren en sluipen, overdekte slaapplekjes enz. Zo kunnen je katten genieten van het buiten zijn zonder de problemen die vrij buiten lopen met zich meebrengen. Het is verder goed ze alternatieven te bieden voor de aktiviteiten die ze normaal buiten ontplooien. Laat ze werken voor hun eten dmv voerpuzzels. Je kan ze kopen maar ook zelf maken. Begin met simpele uitdagingen, en maak het gaandeweg moeilijker. Neem ook nieuwe dingen voor ze mee van buiten: een verse kartonnen doos, een gevonden vogelveer, een tak uit het park of bos. Verder is het leuk dat je van alles voor ze hebt liggen, maar beter speel je regelmatig zelf met je katten, dmv propjes, hengeltjes, laserlampje (met mate) enz enz. Er is zoveel te verzinnen om te zorgen dat je katten zich niet vervelen en uitdagingen ervaren. Je katten zullen zich in eerste instantie hier niet bij neerleggen, maar na verloop van tijd, als je genoeg alternatieven biedt, zullen ze het deels binnen leven toch als prettig ervaren. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100