Mijn katje is niet te genezen van constipatie...Moet ik haar dan laten inslapen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat erg, heb geen ervaring met ziektes, veel sterkte, en als je kat overlijdt, gecondoleerd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoezo 'niet te genezen van constipatie'?
zegt de dierenarts dit? is katje al behandeld?
Wat is er gebeurd?
Erna55
6 jaar geleden
Hoe heeft de dierenarts het geformuleerd ?
Rieneke1
6 jaar geleden
Nee, vraag doorverwijzing naar een specialist.

Antwoorden (1)

Hoezo ‘niet te genezen van constipatie’? zegt de dierenarts dit? is katje al behandeld?
Wat is er gebeurd?

Als je katje ziek is van constipatie (verstopping door te weinig vezels en te weinig vocht in de darmen, gevolg: niet kunnen poepen) moet je naar de dierenarts (da). Niet te lang wachten, want katje kan erge pijn hebben. Net als bij de mens, drukken maar er komt niets, zit verstopt/vast en doet behoorlijke pijn.

Ander voedsel zou kunnen helpen. Blikvoer waar vocht in zit, maar dit is ter beoordeling van de dierenarts.

Nee, inslapen omdat je katje constipatie heeft is niet meteen nodig. Wel naar de da gaan en niet te lang wachten hoor, deze weet wat te doen!

Er zijn allerlei behandelingen mogelijk, de dierenarts kiest welke,

-vloeistoftherapie,
-andere voeding,
-laxeermiddelen,
-klysma,
-darm stimulerende middelen,
-operatie.

Als de dierenarts alles geprobeerd heeft, ook de operatie? dan zegt deze wat er nog wel of niet kan. Ook zal de da je adviseren over hoe verder te gaan.

Sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoord op je vraag "Moet ik haar dan laten inslapen?" Daarover kan de dierenarts je advies geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor reactie!
Ze is sinds vorige vrijdag in behandeling en sinds maandag in dierenkliniek...ze heeft eerst primparan gehad en ook nog andere medicatie,ook darmspoeling...maar ze eet heel weinig...
Gisteren heeft ze ontlasting gemaakt...maar weinig eetlust...Dierenarts sprak ook over operatie...maar als de darmen zelf niet meer goed werken?Operatie zou zinloos zijn...
Ik vraag me af:hoe zal ze sterven en is het dan niet beter te laten inslapen?
groetjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dierenarts heeft alles geprobeerd,baxter,dwangvoeding...blijkbaar hopeloos...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
(Nog een huismiddeltje: olijfolie als smeermiddel.) Tja @malaga11, als niets meer gedaan kan worden, operatie zinloos is volgens da!, dan weet ik niet of het wel eerlijk is een dier een kat zo door te laten sukkelen. Nee, ik zou zeker kiezen en jou ook aanraden om haar in te laten slapen, dat is zoveel beter dan een dier met pijn te laten versterven. Katje heeft geluk met jouw goede zorgen, ik wens je heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank!Dat was eigenlijk mijn vraag...Als ze niet meer eet of heel weinig en darmfunctie werkt niet meer zonder medicatie...dan zou het egoistisch zijn om ze nog een tijdje te houden en te laten sukkelen...dus voor haar beter vlug laten inslapen...ze is bijna 16 jaar en altijd goed verzorgd geweest.
Rieneke1
6 jaar geleden
@malaga11, naar een specialist met je katje, die heeft er meer verstand van dan je dierenarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze is in een dierenkliniek met drie da's...Wat bedoel je met een specialist?
Rieneke1
6 jaar geleden
Een huisrts die het niet weet verwijst door naar een internist....een dierenarts kan ook doorverwijzen naar een specialist/katteninternist.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een hele goede specialistische praktijk is De Wagenrenk in Wageningen http://www.wagenrenk.com/
Ze krijgen doorverwijzigingen vanuit heel Nederland.
Je kunt er alleen terecht met een verwijzing van de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze is terug hersteld en moet haar 2 dagen per week primperan of paraffine geven in haar eten...
Maar ze is niet meer zo levendig als voorheen...in kliniek had ze wat valium gekregen...dat kan toch niet zo lang nawerken?...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Fijn @malaga11 dat ze weer thuis is!
Niet meer zo levendig? ze is herstellende, krijgt nog medicijnen, is misschien een bijwerking?
Valium, dat weet ik niet, bel anders even de dierenarts waar ze het laatst geholpen is?