Nee, die communiceren niet geheel hetzelfde. Net als bij mensen is communicatie deels aangeboren en deels aangeleerd. Honden leren door imitatie communicatie van soortgenoten en ook van mensen. Uit onderzoek is gebleken dat ook dieren daardoor regionale dialecten hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Weer wat geleerd! Plus.
Ivana
6 jaar geleden
Bovendien is de lichaamstaal ook afhankelijk van het ras. Een Shar-pei (oud Chinees ras) heeft erg veel rimpels, ook op de kop. Dat is voor een heleboel honden een teken van agressie. De rechtopstaande oren van een Herdershond kunnen diepe indruk maken op een zachtaardige jachthond en worden vaak misverstaan, zelfs als de rest van het lichaam iets anders vertelt.
Leuk om je in te verdiepen, maar dat is met alles wat honden aangaat.