Een panter mag dus niet, dat is duidelijk. Maar is wel een kleine kat die veel op een panter lijkt. De ocicat heeft een zeer fraai en opvallend kleurpatroon Het op vijf na grootste kattenras heeft z’n naam van de ocelot, een kleine wilde katachtige die de Amerikanen vanwege z’n tekening ook wel dwergpanter of –luipaard noemen. De ocicat heeft echter geen greintje wild DNA in z’n bloed: het is een kruising tussen de siamees en de abessijn. Volgens sommigen gedragen ze zich net als honden. Ocicatten kunnen worden getraind om te apporteren, aan een halsband te lopen en verscheidene commando’s op te volgen. Ze zijn dan ook niet erg geschikt om lange periodes alleen thuis door te brengen. Laat je wel adviseren en voorlichten over de kat die je aan wil schaffen, zodat je weet waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
+++++++

Andere antwoorden (4)

Een panter die kun je in Nederland niet kopen.
11 jaar geleden
nee, officieel kan je nergens een panter kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
een noorse boskat is groot.
Je kan nergens in de wereld zomaar een panter kopen. Ten zei je er een vergunning voor hebt. Met een goede reden natuurlijk. Als je een dierentuin bezit kan je via handel met andere landen dieren uitwisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, alleszins niet legaal.
Ik denk trouwens dat een panter moeilijk te onderhouden valt.
Panters zijn het gewend om in het wild te leven, en dus ook geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken.
Hou het maar bij een kat ;)