Kunnen kikkervisjes bij guppen?

Hoi allemaal
Ik kikkervisjes bij mijn guppen gedaan en nu is 1 gup dood
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Lijkt me wel.
Maar zowel bij guppen als bij kikkervisjes (alsook vroeger bij mensen) is de kindersterfte groot.
Het één heeft dus niet noodzakelijk iets met het ander te maken.
6 jaar geleden
Dikke kans dat de kikkervisjes niet in een steriele omgeving zijn opgekweekt, maar uit de sloot gevist. De kans dat ze iets (bacterie, virus, verontreiniging) hebben meegenomen waar je guppen niet tegen kunnen, is dan levensgroot.
Ze zullen elkaar niet aanvallen of opeten ofzo (al moet je de kikkervisjes wel apart zetten als ze groter worden ; kikkers zijn uiteindelijk echte vleeseters ) .

Over het algemeen is het nooit verstandig dieren die uit een totaal verschillende biotoop komen bij elkaar in één bak te stoppen. Combineer je kikkervisjes liever met in de zelfde sloot gevangen slakken of watervlooien.