Is er een geurmiddel om kattenvoer lekkerder te maken?

Ik heb een 15 jaar oude kat, en moet vaak kattenvoer weggooien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Wat helpen kan is het voer opwarmen, dan komen meer geurstoffen vrij. Of ander voer kopen. Elke dag hetzelfde eten wil niemand. Mijn kat eet dan weer veel blikvoer met vis, dan weer goedkope kuipjes met kip of rund en dan weer alleen maar dure Gourmet.

Nee, geen geurmiddel, wel vindt de ene kat de lucht van kip veel lekkerder dan vis of dan vlees, dat kan. ------------------------------ Een mogelijke oplossing (bij elke kat eigenlijk) is het blikvoer niet alleen qua smaak af te wisselen, dus alle 6 smaken van dat merk om de beurt geven, maar ook om af en toe vers vlees of vis of kip te geven. Dat werd door mijn katten heel erg gewaardeerd. Maagjes of hartjes (kip) of , maar daar moet je van houden , (gekookte) kuikens (diepvries/dierenwinkel), sommige katten zijn er gek op. (Geef nooit een niet gekookt kuiken in de keuken, je keuken zit onder het eigeel: altijd koken of buiten geven, dat kan natuurlijk ook!) Heb je het gebit al gecontroleerd? Je schrijft niet wat je je kat nu voorzet, natvoer of harde brokken? Afhankelijk van het gebit, 15 jaar is wel bejaard, maar het gaat nu om het gebit, niet iedere oudere kat eet nog heel veel harde brokjes vooral als het gebit niet meer geweldig is. (Dierenarts kan kijken of er iets met het gebit aan de hand is nu je kat minder eet. Dat kan.) In het algemeen eten oudere katten wat minder en natvoer wordt meer gewaardeerd, maar advies is echt om ook eens vers te proberen. Koop op de markt een verse wijting(vis) en kook deze, DIE lucht deed mijn katten watertanden... en een kip in de soeppan was ook feest (niet gebraden hoor, is te zout). [Hete gekookte vis/kip of vlees - bv runderhart kan rauw en (nooit varkensvlees) - altijd af laten koelen tot hooguit lauw!] De ene kat vindt alles lekker, maar je het kunt gewoon uitproberen door een visje te kopen en een klein stukje te koken, restant kun je invriezen of in de koekenpan voor jezelf bakken, heerlijk! Gewoon proberen @Nico, niet te veel en afwisseling. Succes!

ik weet niet of je de eetlust van je kat hiermee kunt stimuleren, maar waar katten vaak aan gaan ruiken, speels van worden en op af komen is kattenkruid. Ik heb er spray van. :P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100