Mijn roodneuszalm zwemt ondersteboven een kwartier nadat ik hem losgelaten in mijn aquarium, wat moet ik doen?

WAT MOET IK DOEN????

Toegevoegd na 14 minuten:
hij is nu al gestorven :(, zijn er mensen die weten hoe dit komt zodat ik dit kan vermijden in de toekomst.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
burgos
7 jaar geleden
Dood!!!!
ronron1212
7 jaar geleden
Hoewel de roodneuszalm vaak als beginnersvis wordt aangeboden is het dat zeker niet. De vis is zeer gevoelig voor waterwaardes en houd van zeer zacht en lichtzuur water met weinig nitriet met een tempratuur van ongeveer 25 graden Celsius. Hou de vis in scholen van minimaal 10 stuks.
org voor een groot langgerekt aquarium met minimaal van 10-20 liter water per vis, een krachtige filtering, een grote planten waar de vis zich kan schuilhouden en wat stukken kienhoutwortels. De roodneuszalm is niet moeilijk qua voeding. In de zomer voer ik ze altijd veel watervlooien en muggelarven: daar zijn ze dol op. Voer vooral niet te veel indien je droogvoer gebruikt.
Z512099
7 jaar geleden
De Roodneuszam is een tropische vis, was bij het transport het water niet teveel afgekoeld ? Heb je de vis langzaam laten aanpassen aan het aquariumwater, was temperatuur gelijk ? Wat zijn de waterwaarden ? Of is hij misschien per ongeluk op de grond gevallen ?
Allemaal dingen die je ons niet vertelt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alles was goed verlopen bij de verplaatsing, mijn betta valt de rood neus zalmpjes aan en bijt in hun vinnen, kan het zijn door da stress?

Antwoorden (1)

Hoewel de roodneuszalm vaak als beginnersvis wordt aangeboden is het dat zeker niet. De vis is zeer gevoelig voor waterwaardes en houd van zeer zacht en lichtzuur water met weinig nitriet met een temperatuur van ongeveer 25 graden Celsius.

kiep het zakje met de gekochte vissen nooit zomaar in het aquarium. Zeker roodneuszalmen zijn erg gevoelig voor het overzetten in een ander aquarium. Veel winkeliers zullen je vertellen dat het zakje een tijdje in het aquarium moet drijven, totdat de temperatuur gelijk is. Dat is onzin. Het grote gevaar bij het overzetten van water is het verschil in waterwaarde. Laat de vis in een jampotje drijven in het aquarium en vervang elke tien minuten 10% van het water uit het potje, met water uit het aquarium. Na twee uur, zet je de vissen in je aquarium
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://tallsay.com/page/4294975090/aquariumvissen-verzorging-voeding-en-kweek-van-de-roodneuszalm-hemigrammus-bleheri