Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een hamster poepen uit zijn mond?

Misschien erg rare vraag maar ik heb een hamster en als ik hem vasthoud (gewoon op mijn hand) gebeurt er niks. Maar als ik hem soort van kantel gaat hij op een gegeven moment poep uit zijn mond ''poepen'' waarschijnlijk omdat hij het niet fijn vind dus doe ik dat niet meer maar is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij wordt misselijk en moet overgeven.
Rieneke1
7 jaar geleden
Dat kan alleen als hij een darmafsluiting heeft, maar dan zal het beestje wel meer klachten hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rieneke1 voor de rest heeft hij geen klachten
Rieneke1
7 jaar geleden
Dan is er iets anders aan de hand en zou ik me niet al te bezorgd maken. Dingen waarvan je weet of vermoed dat het diertje het niet fijn vindt moet je natuurlijk sowieso vermijden, maar dat doe je al begrijp ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, ze poepen niet uit hun mond maar ze kunnen wel opgegeten poep uitspugen. Door de manier waarom hun spijsvertering werkt halen ze niet alle voedingstoffen in een keer uit hun eten. Daarom eten ze soms hun poep op om het een tweede keer te kunnen verteren en er nog meer voedingsstoffen uit te halen. Bij stress spugen ze inhoud van hun wangzakken uit, waardoor je krijgt wat jij hebt gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding