Kan je een hond verzorgen tijdens je studie?

Ik wil in de zomer een pup nemen. Een belgische herder om precies te zijn. Ik heb dan 10 weken geen les. Ik wil dan in die 10 weken de pup (langzaam trainend) zover krijgen om overdag van half 10 tot half 3 alleen te zijn voor 3 dagen in de week. Verder ben ik gewoon veel thuis en woon ik met 2 andere die aangeven om ook wel eens uit te willen laten.
Uitlaten zou ik dan dus om 9 uur, half 3, na het eten en voor het slapen te doen op dagen dat ik het zelf doe.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goed is iig al dat je hier dit afvraagt! :) Qua verzorging kan het, maar ik denk dat je door je liefde en wens ook vergeet dat zeker een Duitse Herder de eerste jaren heel veel tijd en geduld vergt! Ze zijn baasgericht ( kiezen meestal 1 baas waar ze goed naar luisteren) en hebben heel veel spel , trainingen, ren-en speeluren nodig om in huis een poos rustig en alleen te kunnen blijven.. Vergeet ook de kosten niet en dit vooral in de eerste jaren; de entingen, evt puppy cursus en verzekering dierenartskosten, speelgoed, goede voeding, mand, verzorging vacht enz, en kleden, en bijna onontkoombaar is ook schade aan spullen in huis of kleding ;) Ander punt is ook : wat als je ook na studie een baan krijgt en die ene baan die je past 32 uur per week en misschien overuren kan inhouden? Of huisgenoten die last ondervinden van geblaf bij elke deurbel of bezoekers? En wat als je een superlieve partner krijgt die allergisch is of geen affiniteit heeft met honden? Ja klinkt beetje negatief allemaal , sorry, maar een hond als deze kan zomaar 8-10 jaar oud worden ;) Hoop punten om ook over na te denken alsnog? :) ps ik spreek uit 40 jaar ervaring met zowel ras ( ook herder) als mixjes, ook gewoond in studentenhuis baan ...

Daar denk je inderdaad best goed over na. Wanneer je een hond neemt is het echt wel de bedoeling dat je er voldoende tijd voor hebt. Een hond die hele dagen alleen moet zitten, dat mag ook niet de bedoeling zijn. Ook wanneer je start met werken... Maar hoe je je 'planning' hier voorstelt, lijkt het me wel oké.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100