Mijn hamster is uit zijn kooi op de grond gevallen wat nu?

Mijn hamster staat in een kooi op een kast van 1,5 meter. Nu is er vanacht een buis los gelaten en is hij van die kast hellemaal naar beneden gevallen.
Hij heeft geen verwondingen en is wel heel angstig. IK laat hem daarom ook 2 dagen even rustig ze gang gaan
Maar kan hij geen verwondingen in hem hebben?

Hij is eerder van de zelfde kast gevallen daarom heb ik nu alles wat los ging vervangen
En hoop dat het niet NOOIT MEER gebeurt

Oke voor de duidelijkheid mijn vraag is:
Kan als een hamster van 1,5 meter valt. Iets verwonden aan de binnen kant van zijn lichaam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen antwoord, maar even een reactie: Hamsters zien geen diepte. Als je hem op de tafel laat lopen is de kans ook groot dat hij erafloopt en naar beneden valt.

Antwoorden (1)

Door grof geweld van buitenaf, en zo mag je zo'n val wel noemen voor een klein diertje, kan altijd een inwendige bloeding optreden. Dat kan een grote bloeding zijn waardoor een dier snel in shock raakt en sterft, maar ook een piepklein scheurtje in een orgaan waardoor een dier heel langzaam verbloed. Als je hamster alleen heel angstig is zal het hopelijk hierbij blijven. Wat meer zekerheid heb je door de slijmvliezen (bijv. het tandvlees) te controleren. Bij een inwendige bloeding is dat ongewoon bleek.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nu een week later.
Hij is weer hellemaal het zelfde... En is weer vrolijk.
Kan er nogsteeds iets zijn of niet? Aan hem zie ik nog steeds niets
Rieneke1
7 jaar geleden
Nee hoor, na een week kan je gerust zijn, het is gelukkig met een sisser afgelopen.