wat kan je doen als een pup in de nacht blijft blaffen ?

We hebben alles al geprobeerd , negeren helpt niet wie heeft er een goede tip!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.1K
Z512099
7 jaar geleden
1 tip, maak de pup goed moe (veel mee spelen) voor het gaan slapen, zorg ook dat het goed gegeten heeft.
Komt het uit een puppy-winkel ?

Antwoorden (3)

Puppies opvoeden betekent ook dat een puppy in de nacht opgevoed moet worden. Één van de meest frustrerende dingen is wanneer je in je bed ligt en de pup beneden ligt te janken/huilen midden in de nacht. Omdat dit een veelvoorkomend probleem is heb ik enkele tips die je kunt proberen om je puppy ’s nachts stil te houden.

Maak de pup altijd moe voor het slapen gaan

Zorg er altijd voor dat de pup moe is voordat iedereen gaat slapen. Een wandeling, spelletje, oefeningen voor het slapen gaan is daarvoor belangrijk. Als je een wandeling maakt voordat iedereen gaat slapen weet je ook dat de pup niet hoeft te plassen of poepen ook al jankt hij.
Handige spullen bij de slaapplek
– Doek/speeltje uit het nest, hier zit nog de geur van zijn broertjes en zusjes aan en geeft hem een veilig gevoel;
– Tikkende klok/ radio met zacht muziekje.

Als je puppy ’s nachts jankt moet je niet naar beneden gaan, probeer de pup te negeren. Dit kan heel moeilijk voor je zijn, maar als je op de pup reageert geef je hem zijn zin. Wat ik met zijn zin geven bedoel is dat je de pup aandacht geeft en als je puppy eenmaal doorheeft dat janken effect heeft, zal het alleen maar langer duren voordat je een normale nachtrust hebt omdat je het janken stimuleert.

Als je het echt niet kan uithouden en je wilt wel naar beneden gaan, geef de pup dan geen aandacht, wees alleen aanwezig. Zodra je puppy weer gekalmeerd is kun je weer naar boven. Op deze manier zal het wel langer duren voordat de pup een nacht stil is.
fremar
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
- de pup voelt zich van alles en iedereen verlaten en roept (blaft) HELP! Je laat een kind toch ook niet huilen?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Hangt van de reden af waarom het kind huilt. En soms kan je beter afstand nemen voordat er dingen gebeuren die je niet ongedaan kan maken. Bij bijvoorbeeld een huilbaby. Sommige ouders worden knetter knetter gek en dan.... Maar ik vind je antwoord wel goed overigens. Zo hebben wij het ook gedaan met onze hond.
Het is natuurlijk heel veel vervelend maar probeer je eens in je pup te verplaatsen:
Hij wordt geboren en heeft naast zijn moeder waarschijnlijk nog een heleboel nestgenootjes, daar groeit hij mee op en is NOOIT alleen! Hij maakt kennis met overige gezinsleden= de mens en ook die zijn bijna altijd in de buurt. Dan op een dag komen er vreemde mensen en die nemen je zomaar mee in de auto naar een vreemd huis met vreemde mensen en geuren.............trauma!
Neem de pup met zijn bench 's nachts mee naar je slaapkamer en zet deze naast je bed, zodra de pup onrustig wordt, steek je ter geruststelling even je hand door de tralies en laat hem zodoende weten, daar je er nog bent. Tegen de ochtend zal de pup onrustig worden omdat hij zijn behoefte moet doen. Til de pup op en neem hem mee naar buiten, plassen/poepen en weer naar binnen en weer in de bench naast je bed. Na enkele dagen zal het slapen goed gaan en dan ga je langzamerhand de bench verplaatsen naar de gang/overloop en daarna pas naar beneden.
Zo zorg je ervoor dat je pup geen verlatingsangst gaat ontwikkelen maar een goede vertrouwensband met zijn baasjes.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
In plaats van de bench op de slaapkamer en die elke dag verslepen en zelf alsnog midden in de nacht naar beneden moeten met dat beestje, heb ik de bench van mijn pup direct op de vaste plaats in de woonkamer gezet. Eerste nacht heb ik er op een luchtbed naast geslapen, echt tegen de bench aan. Tweede nacht 20 cm opgeschoven. Derde nacht een meter, vierde nacht 4 meter. Na een paar dagen was ik met luchtbed in de gang beland, eerst met deur open. Toen een nachtje met deur dicht. Daarna ben ik gewoon op de slaapkamer gaan slapen.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Dat is ook een prima manier! Het principe is inderdaad dat de pup niet alleen gelaten wordt.
Als je hem overdag moe maakt kan dat helpen, gooi maar eens met een bal als je hem uitlaat. De radio aanlaten kan ook helpen en de gordijnen dicht
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
Met puppy's is gooien met een bal uit den boze!
Botten, spieren en pezen zijn nog niet volledig en heel kwetsbaar. Beter is het om samen met de pup wat hersenwerkjes te doen, daar wordt hij pas echt moe van.