Ik heb een Staffordshire Terrier. Deze loopt weg voor een vogel.Is dat normaal gedrag?

Onze hond, een teefje , is 20 maanden oud.
Ze is dol op iedereen. Baby,s ,kleine en grote kinderen.
Een enorme goedzak.
Ik dacht dat deze sterke honden een heel ander karakter hadden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, ze zien er wel stoer uit, maar het zijn hele lieve honden. Ze kunnen ook best zenuwachtig zijn als je er verkeerd mee omgaat. Of zelfs agressief. Maar dit terzijde.

Dat hij voor een vogel wegloopt heeft met het karakter van de hond te maken. Sommige honden vinden ander soort dieren best eng. Sommigen zijn juist heel nieuwsgierig. Het ligt natuurlijk ook aan de vogel. Als het een grote enge ekster is, kan hij maar beter uit de buurt blijven.

Maar het is normaal gedrag hoor. Hij is gewoon onderdanig en dat is juist goed, want dan gedraagt hij zich niet als roedelleider.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo heeft een kennis een hond, en die is bang voor katten, en voor vogels.

je zou zoiets niet snel verwachten. maar het kan altijd natuurlijk! hun hebben ook emoties ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij in de eerste 4maanden van zijn bestaan niet normaal is gesocialiseerd met vogels, kan dat best het geval zijn.
Leg er niet te veel nadruk op, want dit is noch voor jou noch voor de hond een heikel punt.
Als je er ontspannen mee omgaat ebt de angst of de afkeer wel weg.
Ivana