Welk ras is mijn kat?

Ik heb deze kat 2 weken geleden gekocht bij neen Fokker.
Nu vraag ik me af welk ras het is.
De Fokker zegt dat de kat een kruising britse kort haar met een pers is.
Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
7 jaar geleden
Een huis-tuin-en keukenpoesje, zo op het eerste gezicht. En twee weken terug gekocht? Hoe triest...waarom je niet eerst goed inlezen over wat een goede leeftijd is om een katje in huis te halen? Dit is vragen om gedragsproblemen op latere leeftijd, arm diertje.
Ivana
7 jaar geleden
Je kocht niet bij een fokker. Fokkers van goede huize zullen bij een raskat stambomen leveren. Een fokker zal bovendien een katje niet aan een nieuwe eigenaar mogen overhandigen voordat het diertje 12-14 weken is. Dit beestje ziet er uit alsof hij zelfs nu de 7 weken nauwelijks haalt. Als je hem al twee weken in huis hebt, was hij veel en veel te jong om ook maar een uurtje bij zijn moeder weg te mogen. Ik wens je sterkte en hoop dat hi/zij stabiel opgroeit, maar de kans is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze is toch nog VEEL en VEEL te jong om uit huis te plaatsen ???? Dat kan NOOIT van een fokker zijn, Ten eerste fokken fokkers vrijwel altijd gewoon raskatten en weet je PRECIES wat je koopt, en ten tweede zal geen enkele zichzelf respecterende fokker de dieren wegdoen aan mensen die de ballen verstand van katten hebben en voor ze pakweg 13 weken oud - en veel groter dan deze - zijn. Ik hoop voor jou - en voor hem/haar - dat dit "vuilnisbakje" (zo te zien gewoon een europese korthaar, wat feitelijk betekent "geen raskat") gezond en zonder problemen zal opgroeien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien een broodfokker. Die noemen zichzelf ook fokkers. Arm poesje dit, zal mammie wel missen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verschrikkelijk, hoe kan iemand zo'n diertje dit aandoen. De haartjes staan recht overeind van angst. Zorg maar goed voor hem en houd hem goed warm (tegen je aan).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is heel erg.
Nu 2 weken later hoop ik dat je ook aan warmte gedacht hebt tijdens het slapen. Slaapt dit katje helemaal alleen? heb je een hele warme deken en heb je aan een warmwaterkruik gedacht? in een handdoek gerold zodat het niet te heet was. En een wekker, die de hartslag van zijn moeder moet imiteren? Heb je nog nagedacht over het alleen zijn van dit katje? Heb je nog nagedacht over een broertje of zusje, zodat hij niet alleen is en kan spelen, dat moet, dat heeft hij nodig?
Ben je wel gelijk naar de dierenarts geweest om dit katje te laten controleren? Ik hoop dat het goed gaat met je schatje. Als je ooit nog eens een kat in huis haalt, zorg er dan voor dat je meer weet, zowel feiten in het algemeen, als over het katje dat je wilt kopen. Veel beter kun je naar het asiel gaan en daar een heel gezond en al gecontroleerd katje uitzoeken. Dan zijn er geen twijfels en krijg je goede adviezen mee.

Antwoorden (2)

Volgens mij is het gewoon een As-emmer, Vuilnisbak. Een huis tuin en keuken katje dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Mischien wel een kruising van twee soorten As-emmers. Dat zijn vaak de liefste en de leukste.
Europese korthaar