hoe pak ik een kanarie uit de kooi die weg fladderd voor handen?

mijn kanarie fladderd weg voor handen en daarom durf ik hem nog niet uit de kooi te halen tips pleas

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar vraag je tips voor? Om de kanarie uit de kooi te vangen, of om de kanarie wat minder schuw voor je handen te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allebij

Antwoorden (2)

door een klein doekje in je hand te houden en die over de vogel te gooien . dan kun je hem voorzichtig pakken. succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt helemaal. Doet me weer denken aan die keer dat mijn dwergpapegaai Sjaakie een vriendje kreeg. Sjaakie kon ik altijd prima weer in het hok krijgen, maar de nieuweling niet, dus ook met die doekjes werken, met als resultaat dat Sjaak keurig onder de doek terecht kwam en de nieuwe alweer gevlogen was... Oftewel: hoe je een uur zoet bent om een beestje weer in zijn kooitje te krijgen.
Waarom wil je hem uit de kooi hebben?

Als het echt nodig is, moet je niet aarzelen, maar met een snelle beweging je hand er overheen sluiten als hij in een hoek zit. Je moet dan eerst alle stokken uit de kooi verwijderen.

Een andere mogelijkheid is, wachten tot het donker is en hem dan pakken. In het donker vliegt hij niet weg.
Als hij iedere keer weer kans ziet om te ontsnappen aan je handen, wordt hij nooit meer tam. Je maakt hem dan kopschuw.

Er zijn maar weinigen die de kunst verstaan om vliegende vogels in een kooi te pakken. De meeste mensen die in een dierenspeciaalzaak werken (vogelverkoop) zijn die slag machtig.

Laat hem zitten als het niet echt nodig is. Voor het verschonen van de kooi zou ik hem er nooit uithalen.

Ik heb het meer geschreven: voor een gekooide vogel is rust, rust, rust, het allerbelangrijkste.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zie nu pas je vorige vraag.

Voordat je hem los in de kamer laat moet hij toch echt wat tammer zijn. Bovendien moet je hem dan niet uit de kooi halen, maar moet hij uit eigen beweging de kooi verlaten, zodat hij ook zelf de kooi weer in rust terugvindt.

Ga je hem pakken in de kooi om hem buiten te zetten, dan is dat een traumatische ervaring, die hij koppelt aan het verblijf in de kooi. Hij zal dan ook minder gauw de kooi weer opzoeken.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje je helpt me echt goed met het tam maken van mijn kanarie binnen kort ga ik elke dag oefeningen met mijn kanarie doen want het lukt even niet i.v.m schoo