gaat elke kanarie vanzelf terug in zijn kooi als je hem in huis los laat?

hoi ik heb een kanarie ik heb hem nog nooit losgelaten uit zijn best wel grote kooi ben het binnen kort van plan maar ik vraag me af of hij dan wel zelf terug gaat in zijn kooi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (4)

Ik zou iets lekkers in zijn kooi leggen (nadat hij eruit is geweest) dan komt hij vanzelf terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar gaat hij dan ook echt terug in de kooi want stel dat het niet werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, garantie tot de deur niet iedere kanarie is hetzelfde. Ramen en deuren sluiten en alleen in de kooi voedsel leggen hij zal dan terugmoeten om te eten. Over het algemeen zal hij altijd teruggaan omdat dit een vertrouwde plek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje wel.
Mijn ouders hebben hun hele leven kanaries gehad en die mochten altijd in de kamer los vliegen als de kooi werdt schoon gemaakt.
En elke kanarie ging altijd weer terug in het kooitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hadden hun tamme kanaries of gewoon oudere niet tamme kanaries
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze begonnen altijd weer met een jonge kanarie uit een volliëre van de buurman die ze in de schuur had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja ik heb gewoon een oudere kanarie van me oom overgenomen en hij is niet tam ofzo werkt het denk je ook bij hem??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik wel, een kanarie is erg gehecht aan zijn woonomgeving en als hij honger of dorst krijgt weet hij waar hij het zoeken moet en gaat uit zichzelf de kooi wel weer in.
Als je de kanarie in huis los laat, zorg dan eerst voor de juiste omstandigheden. De kanarie mag het vertrek niet kunnen verlaten, dus ramen en (binnen)deuren goed gesloten houden. Gordijnen dicht, zodat hij zich niet te pletter vliegt tegen het glas, wat hij niet ziet.

Pas op dat de vogel niet aan giftige planten kan eten.

Laat de kooi openstaan, en zorg voor iets lekkers in de kooi, dat hij duidelijk kan zien, dus een stengel trosgierst of een blaadje andijvie.

In de meeste gevallen zal hij daar vroeg of laat wel op af komen. Maar indien hij dat niet doet, ga er dan niet achteraan lopen rennen, want daar wordt hij alleen maar schuw van. Het is een kwestie van geduld hebben.
Dus doe het de eerste keren niet, op een moment dat je vroeg naar bed moet.

Voordat je het gaat proberen, zorg er voor dat de vogel in zijn kooi, eerst een maandje op die plek staat, zodat hij die omgeving goed in zich heeft opgenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hheel goed Conan plus 1 het grote nadeel is die vieze stront overal,vooral op de kozijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Ik ben gek op vogels, maar zou ze zelf ook niet los door de kamer laten vliegen. Idd, die stront overal.
Ze poepen elk kwartier.
uiteindelijk wel, maar deze is er nog nooit uit geweest.

Ik heb 2 parkieten en als ik de kooi schoonmaak gaan ze er altijd uit, en ook weer terug. Let erop dat je ramen en deuren sluit, en de gordijnen dicht doet. Ze gaan namelijk af op licht en kunnen zichzelf letterlijk doodvliegen als ze tegen de ramen vliegen.

iets lekkers in de kooi hangen helpt ook wel. Dan zullen ze sneller naar binnen gaan.