kan mijn konijn aan verdriet gestorven zijn?

We hebben 2 konijnen, een paar dagen geleden is eentje gestorven aan E cunicili. Het andere konijn was de dagen erna heel zielig. Zij zat de hele dag in een hoekje, zij sprong niet meer op het eten af. Gisteren dacht ik haar op te vrolijken door haar op het grasveld te laten grazen/spelen. Ze zat alleen maar en huppelde naar een hoekje. Alles leek oké. Vanochtend lag ze in haar hok op haar zij, geen hartslag, helemaal verstijfd. Ze was gezond en had geen problemen verder. Kan ze gestorven zijn omdat het andere konijn er niet meer bij was, Door verdriet/stress? Of is er een andere verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Je konijn heeft altijd samengewoond met zijn maatje, alles wat ze deden, deden ze samen, en dan opeens is zijn maatje niet meer. Allereerst is het belangrijk om je overgebleven konijn even te laten ruiken aan het levenloze lijfje, zodat hij het begrijpt. Hierna is de kans groot dat je konijn langzaam zal wegkwijnen. Hij zal minder willen eten, zich lusteloos gedragen en desinteresse tonen in alles wat er gebeurt. Dit is het moment om in te grijpen, doe je dit niet dan zal je in zeer korte tijd nog een overleden konijn hebben. Iets wat je natuurlijk wilt voorkomen. Neem contact op met een asiel en laat je konijn een nieuwe partner kiezen. Veel asielen geven de mogelijkheid om ze even samen op neutraal terrein kennis te laten maken. Overleg wat de mogelijkheden zijn.
fremar
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
dit 2de konijn is ook al dood, dus dit antwoord heb je niet veel meer aan.
Rieneke1
7 jaar geleden
Van mij een min omdat je ALTIJD eerst lichamelijke problemen uit moet sluiten: het meteen maar op gedrag gooien kan een dier het leven kosten zoals je hierboven kan lezen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
De vraag was: "Kán een konijn van verdriet gestorven zijn ?"
Het antwoord van fremar is: (kort) "Ja, dat kán" Dat er óók nog lichamelijke oorzaken kunnen zijn is waar, maar het maakt het antwoord niet fout. Dit grote aantal minnen is daarom naar mijn idee overdreven. Plus van mij ter compensatie.
Thecis
7 jaar geleden
@Ozewiezewozewiezewallakristallix
Ikzelf heb ook een min gegeven. Het gaat niet zozeer om het feit dat het hier wel of niet kan. Dat blijkt inderdaad uit het antwoord. Echter is het wel een klakkeloos copy-paste wat absoluut niet bijdraagt aan de kwaliteit van het antwoord.