Gisteren is mijn kat gesteriliseerd. Wanneer mag ze weer naar buiten?

Ze is een echte buitenkat dus ze breekt hier de boel af omdat het kattenluik dicht zit Ze gromt en blaast als ik dan in de buurt kom Ze is het er blijkbaar niet mee eens dat ze niet weg mag Wanneer mag ze weer naar buiten want dit lijkt me ook niet erg rustig voor haar!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je kat zeker een weekje binnen houden hoor,het is niet niks zo'n sterilisatie.
Wacht tot het allemaal is genezen voordat je ellende krijgt met ontstekingen enz...

Antwoorden (4)

Voor een buitenkat geldt dat ze weer naar buiten mag als ze normaal drinkt, eet en functioneert. Bij sommige katten en poezen zou dat erg snel kunnen gaan, maar uit eigen ervaring zou ik haar nog 1 dag binnen laten en morgen(als ze normaal eet en drinkt natuurijk) buiten laten.

Mvg. Tim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je dierenarts. Maar zelf hield ik ze een dag of 5 binnen in verband met mogelijke infecties.
Ivana
12 jaar geleden
Normaliter geeft een dierenarts of assistent je instructies mee.
Bij mijn kat mocht ze een dag of 2 niet springen en enkele dagen lichtverteerbaar voedsel eten.
Mijn kat kwam toen nog niet buiten, dus daar heb ik mij niet mee bezig gehouden maar het lijkt mij verstandig ze een paar dagen binnen te houden tot de wond goed genezen is, niet alleen van buiten maar dus ook van binnen. Een kat die buiten is gaat automatisch springen en jagen en je hebt geen zicht op wat deze dan eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij adviseren onze klanten om een kat na operatie zo'n 5 tot 7 dagen binnen te houden.
Het springen over bijv. schuttingen kan een onnodige druk op de hechtingen geven en ook pijnlijk zijn. Bovendien kan er buiten makkelijker vuil in de wond komen als deze nog niet goed is gesloten. En dan kan de boel gaan ontsteken. Beter is dus om nog even vol te houden en je poes binnen te houden.