Zijn er dit jaar grote dieren evenementen zoals Dieren Happening of Beestjes & Baasjes?

Vroeger ging ik jaarlijks naar Dieren Happening in de Grenslandhallen in Hasselt en af en toe ook naar Beestjes & Baasjes in Flanders Expo in Gent. Jammergenoeg wordt Dieren Happening al een aantal jaren niet meer georganiseerd, en Beestjes & Baasjes dit jaar ook niet.
Op de evenmenten werden alle soorten (huis)dieren vertegenwoordigt, zowel honden, katten, paarden, vogels, aquaria, terraria, knaagdieren, ... en zelfs soms ook wilde/dierentuin dieren.

Zijn er in Vlaanderen of Nederland nog soortgelijke dieren evenementen die de moeite waard zijn te bezoeken?

Alvast bedankt!! Het waren altijd superleuke dagen om daar heen te gaan en mis dat echt wel de laatste jaren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Je hebt Exoknaag. Dit is meerdere keren per jaar in Houten en Gent, zie de site voor meer info: http://www.vhm-events.nl/index.php/nl/dierenpret-exoknaag-2016

Volgens de site bieden ze het volgende:
EXOTISCHE DIEREN / KNAAGDIEREN / PLANTEN / TOEBEHOREN / FRETTEN / MUIZEN / RATTEN / CAVIA'S / CHINCHILLA'S / / VOGELS EN NOG VEEL MEER.

Toegevoegd na 1 minuut:
Van dezelfde organisatie heb je ook Terraria, in Zwolle, Houten, Hasselt, en Gent. http://www.vhm-events.nl/index.php/nl/terraria-2016

Die bieden volgens de site het volgende:
REPTIELEN AMFIBIEËN SPINNEN INSECTEN KNAAGDIEREN AQUARIA PLANTEN BIJZONDERE DIEREN EN TOEBEHOREN

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze bieden geen paarden en/of wilde dieren, maar wel de rest van je lijstje.
8 jaar geleden
Je hebt er genoeg.

Denk bijvoorbeeld aan Animal Event in Hilvarenbeek (Brabant). Dit is het grootste drie daagse dieren evement van Nederland. Kijk maar op de site.

De huisdieren dagen in Assen (Drenthe), voor namelijk veel kraampjes.

Dibevo vakbeurs in Gorinchem (Utrecht dacht ik) is dan wel een vakbeurs voor dier profs. maar je kan er ook binnen komen als particulier. Veel nieuwe producten.

Toegevoegd na 5 minuten:
En toen drukte ik te vroeg op beantwoorden.

Woofstock in Eindhoven (Brabant). Is veel te doen voor honden en hondenliefhebbers. http://www.woofstock.nl/index.php

Dogpop in Den Haag (Zuid Holland) Dit zou het grootste honden evenement zijn van Nederland. http://www.dogpop.nl/

Zo zijn er nog wel meer evenementen. Sorry dit zijn allemaal evenementen in Nederland