Hoe lang kan een bevrucht ei onverwarmt blijven?

Beetje raar gesteld, maar ik bedoel dus:

wij hebben bevruchte eieren onder onze broedse kip gelegd welke bij andere kippen vandaan komen omdat wij zelf geen haan hebben.
Nu zijn deze eieren natuurlijk wel eerst afgekoeld voordat onze kip er op kan zitten ( kan varieren van een uur tot 8 uur ongeveer)

Ik weet wel dat een duif pas gaat broeden als zijn 2e eitje in het nest ligt en het ei dus een dag ongeveer kaal ligt in het nest, maar ik kan hier niets over vinden over hoe dat zit bij kippen.

Opzicht is het ook geen probleem als ze niet zouden uitkomen want hij zit evengoed wel op zijn en onze kippen hun eitjes maar ik vind het toch wel spannend om te weten of er misschien toch kuikens kunnen komen.

Iemand die het weet misschien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

Een kip begint normaal pas te broeden als ze ongeveer 10 tot 15 eieren heeft dus dan liggen de eieren ook langer dan 8 uur in een relatief koud nest in geval van het eerste ei tot wel 2 weken ,dus is het geen probleem dat ze enkele uren onbebroed liggen,.als ze bebroed geweest zijn is enkele uren al fataal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zat al elke keer op de vers gelegde eieren in het hok, een paar dus en nu hebben we er gisteren 2 bij gelegd en vandaag 1 bevrucht ei, ze ligt dus al op een paar eitjes steeds. Ze is wel al weken bezig om eitjes te sparen overal.
De eieren van de leen kippen lagen gewoon los dus daar zat niets op dus het moet goed gaan...
Ik zal na een week wel even kijken tegen het licht of het allemaal goed gaat, ik ben benieuwd.

Andere antwoorden (1)

dat kan geen kwaad hoor als ze maar niet al een week bebroed zijn geweest
als de eieren niet ouder zijn dan 2 dagen dan is het geen probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh wat leuk om te horen, ik hoopte het al :-)
nu nog 3 weekjes geduld hebben dus.
dank je wel voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel plezier met je kuikens