Hoeveel bedraagd de afmeting vanaf de binnenkant van de werpkist tot het verste punt van de doodlig planken/stokken?

Ik ben in blijde verwachting van de komst van 9 mechelse herder pups. Dit is mijn eerste nestje. We willen van een oud slaaphok een werpkist maken. Afmetingen zijn perfect hiervoor. We hebben houten latjes gekocht die moeten dienst doen als doodligplankjes. Alleen weten we niet op hoever deze van de binnenkant moeten gemonteerd worden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

In werpkisten voor honden worden wel "anti doodlig stangen" geplaatst.
Sommige teefje houden er van om strak tegen hun jongen aan te liggen om ze warm te houden. De stangen zorgen ervoor dat de moeder ze niet tegen de rand van de bak kan dooddrukken. De pups kunnen eronder.
De meeste stangen worden zo'n 5 cm vanuit de zijkant gemonteerd.
8 jaar geleden
jodyenboyke
8 jaar geleden
+ er worden vaak plastic buizen van 5 cm doorsnede gebruikt.