Wat is de beste wormenkuur voor kat?

Wij hebben 2 katten thuis, waar ik zo goed mogelijk voor wil zorgen. Weet iemand een goedkope maar goede kuur? En hoevaak moet je hem herhalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Exil zou ik idd niet aanraden, vaak komen er katten binnen die hier ziek van zijn geworden en heb deze zelfde ervaring met mijn honden. Wat ik wel een goed middel vind is milbemax. Deze heeft een breed-spectrum (dus tegen meerdere soorten wormen) en hoef je maar eens in de 3 maand te geven. Vaak gaan de verpakkingen per 4 tabletten (al kun je in de dierenartspraktijk zelf kiezen hoeveel je er wilt) en dan ben je voor 1 kat een heel jaar klaar. Kosten vind ik persoonlijk ook meevallen, ong. €20 voor 4 tabl. (een heel jaar dus). Wat je ook beslist, ga niet voor de goedkope middelen van action, Aldi of kruidvat ofzo, deze kunnen zeer gevaarlijk zijn is gebleken! Succes!