mijn katten, acceptereren opeens andere katten in huis, leeftijd??

Hallo,
ik woon al tig jaar op de zelfde plek, heb al minstens 7 jaar katten, waarvan drie mannetjes.
Normaal, als er andere katten in de tuin komen, jagen mijn katten ze weg, of gaan in ieder geval vechten/blazen.
Nu sinds kort, zijn er twee katjes, het zijn mannetjes, die bijna altijd samen zijn, in de buurt gekomen(moet wel pas zijn, ik heb ze nooit eerder gezien en ze zijn van twee los van elkaar staande eigenaren), en ze komen in mijn tuin maar nog raarder, mijn katten accepteren ze allebij! ze komen in huis, een springt zelfs gewoon door een openstaand bovenlicht, als de deur dicht zit!
t gaat ze vooral om het eten, van mijn katten, ik vind t wel gezellig , maar tis gewoon niet de bedoeling dat ze mijn huis gaan gebruiken als het hunne.
Nu mijn vraag.... hoe kan het, dat mijn katten, deze twee katten gewoon toelaten? zou het aan de katten liggen, of aan de leeftijd van mijn katten?? ik vind het zo raar namelijk, ze zitten gewoon naast die andere katten te eten uit de zelfde bak!
vast dank , ik snap er niets van !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

naaarmate katten de seniorenleeftijd naderen, kunnen ze idd wat meer relaxed worden, hoe pittig ze vroeger ook waren.

ook is het niet ongewoon dat katten vriendschappen sluiten, die zeer nauw kunnen zijn.
mogelijk heeft een van je katten de vriendschap opgestart, en zijn je andere katten daarin mee gegaan.
katten kunnen zich nogal optrekken aan elkaar.
nu ga ik er even van uit, dat het niet zo is dat jouw katten niet durven vechten, maar dat er een ontspannen lichaamstaal te zien valt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tis idd ontspannen, meestal, en de nieuwe katten zeg maar, gaan liggen of doen afwachtend onderdanig als mijn katten een beetje moeilijk gaan doen. En verder, idd denk ik dat een is begonnen met spelen, een vriendschap dus...een van mij, speelt steeds met die andere van de twee, die kat is helemaal zwart en mijn kat ook, zo raar, dacht eerst dat ik dubbel zag! t is wel een leuk gezicht die twee zwarte monstertjes die samen aan te spelen zijn! oh en trouwens, ze gaan ook gewoon liggen in mijn huis, ik heb geprobeerd ze weg te jagen met een plantenspuit, maar mijn katten zijn als de dood voor dat ding, maar die grijze van de andere, die blijft gewoon net zo lang staan tot ik uit gesproeid ben, en gaat dan weer verder, weet jij hoe ik hem toch zover krijg dat ie bij zijn eigen baas gaat eten en niet meer bij mij binnnen komt? apart hoor, vriendschap..... ik ben al zo trots dat ze zo sociaal zijn, die katten van mij..hihi
dank je.....
Rieneke1
12 jaar geleden
eigenlijk zijn er maar een paar oplossingen, en die zijn niet ideaal.
het beste zou zijn een kattenluikje te istalleren die werkt op een zendertje die jij je katten omdoet.
geen echt prettige dingen, en toch wel prijzig. of je zorgt dat er geen eten meer staat, en je voert je katten regelmatig waar je bij bent.
ook niet ideaal, gezien dat een kat het liefst zo'n 18 hapjes per dag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker allemaal niet ideaal gezien ik altijd mijn achterdeur open heb, ook als ik er niet ben, en ook mijn raam boven....
die hou ik nu meer dicht, en ook mijn slaapkamer want ik vind t niet fijn als die vreemde katten daar ook gaan.
Ik heb vandaag ook het baasje van de zwarte kat gesproken (ik had een bandje omgedaan toen ie weer hier was, en toen had zij een ander bandje omgedaan met kokertje, met briefje, zodat ik haar kon bellen...
wel geinig..... ik ga wel proberen ze uit huis te spuiten , zeg maar, maar ik vrees, dat ik het gewoon moet accepteren, want ik kan wel spuiten als ik t merk, maar dan raken mijn katten meer paranoia dan zij......en ik ben er gewoon vaak niet, dus dan heb ik er ook geen zicht op.... en ach, t zijn wel leuke katten, en het dwingt mij idd wel om het vlees niet meer zomaar elke dag gewoon op een bord te leggen, meer keer per dag..... dat ga ik nu gwoon savonds doen, als die andere weer thuis zijn.............. dank ook voor je reaktie!!

Andere antwoorden (1)

Misschien hebben ze gevochten en hebben jullie katten verloren zodatze ze wel moeten accepteren.