mag je een hond een pipetje tegen vlooien geven als de hond een open wond heeft?

Mijn hond is een paar dagen geleden aangevallen en heeft een winkelhaak bij haar elleboog. Er zit één kram in en verder is het open gelaten. Er komt nog behoorlijk wat wondvocht uit.
Ze moet haar anti vlo pipetje dit weekend maar nu vraag ik me ineens af of het kwaad kan om dat op haar huid aan te brengen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
ronron1212
8 jaar geleden
Dat doe je toch achter in haar nek en niet op haar poot.
Rieneke1
8 jaar geleden
Mooi vraagje om telefonisch aan de dierenarts te stellen.

Het beste antwoord

Misschien een goed idee om de bijsluiter eerst te lezen.
Er zijn verschillende merken en vermoedelijk zijn die niet allemaal even sterk en/of ingrijpend.

Staat daarin dat de dieren geen kwetsuren mogen hebben... nee
Staat daar iets in over het hebben van een kram... volg die uitleg.
Staat er daar niets in over wondjes... dan zal het wel mogen.

Aangezien je dat ding meestal in de nek moet doen ( zoals er bij de reacties al staat ) verwacht ik daar geen negatieve commentaar over in de bijsluiter.
Wel goed kijken of je gewicht juist is voor de pipet.

Nog even een bedenking
Op internet zie je vaak filmpjes van die gewonde/gevonden/mishandelde/achtergelaten/... dieren die ze meteen behandelen.