wat is allemaal giftig voor een hond?

ik heb een hond en soms geef ik heb ook gewoon vlees enzo, alleen wat mag een hond allemaal niet of waar kan hij ziek van worden? bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

chocolade, dodelijk. een keer vlees geven mag, maar te veel kan ook fataal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op internet heb ik een schrikbarend lange lijst voor je gevonden wat allemaal giftig zou zijn voor honden!
Ik kan het hier, vanwege de lengte, niet plaatsen, maar bij onderstaande link kan je het zelf zien:

http://thereddragon.be/home/home/Giftig%20voor%20Honden.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ja wat veel giftige dingen.
hier onder staan de hele lijst wat er zo allemaal giftig is voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat chocolade speciaal voor honden waar de giftige stoffen niet in zitten. Uit eigen ervaring lusten ze die even goed als "mensenchocolade"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze het héél graag lusten natuurlijk!
het is echt een hele lijst wat giftig is voor honden en waar je wel bij moet laten braken en waar weer niet, dus ik heb een bron bijgevoegd.
Verder is er speciaal vlees voor honden, dat kun je hem af en toe wel geven, maar het hoeft niet, want in het droogvoer (brokken) van tegenwoordig, zit alles wat ze nodig hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
nog even, onze hond krijgt af en toe ook vlees, maar dat is uit de diepvries, speciaal voor honden (energique en farmfood).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In droogvoer zit inderdaad alles wat ze nodig hebben, plus nog veel meer wat ze niet nodig hebben of wat ronduit slecht voor ze is.
Geef een hond (of kat) nooit rauw varkensvlees. Honden en katten kunnen de ziekte van Aujeszky krijgen van besmet rauw varkensvlees, deze virusziekte verloopt vrijwel altijd fataal en er is geen behandeling mogelijk. De ziekte komt in Nederland officiëel niet meer voor en als alles volgens de regels gebeurt zou het niet mogelijk moeten zijn om in Nederland besmet vlees te kopen. Maar helaas gaat niet altijd alles volgens de regels en hoewel de kans dus uiterst klein is dat je hond ziek wordt door het eten van rauw varkensvlees is het beter om het risico helemaal niet te nemen.

(De ziekte is trouwens totaal ongevaarlijk voor mensen, het virus kan ons niet besmetten)