ik wil graag een hamster kopen maar er zijn geen fokkers bij mij in de buurt. weet iemand iets anders in de buurt van Zaandam?

Ik vertrouw dieren winkels niet echt want dat liep bijna altijd slecht af, weet iemand een betrouwbare winkel of iets anders in de buurt van Zaandam?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed van je dat je een echte fokker zoekt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, als er iemand is die ik vertrouw zijn het vooral fokkers, bij dierenwinkels is het bijna altijd fout, je ziet gewoon dat ze ziek zijn, echt zielig.
Ivana
10 jaar geleden
https://www.facebook.com/russischedwerghamster
Dit is een hele goede. Kan zijn dat hij het adres van een collega bij jou in de buurt weet. Telefoonnummer staat erbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het foute afloop kwam door de dierenwinkel? Deed je zelf alles wel goed?
Je mag best naar een fokker gaan, maar informeer daar dan wel heel goed naar de juiste huisvesting en verzorging. Veel plezier met je nieuwe hamster, het zijn leuke diertjes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ivana, bedankt. Ik ga zeker kijken. Nomen, hier in Zaandam zit een erg slechte dierenwinkel, ik heb daar een vogel gekocht die later blind bleek te zijn en z'n poten stonden niet recht, er was ook iets miss met zijn vleugel en hij was binnen een week dood. Ook had ik eens 2 cavia's bij een andere dieren winkel gekocht, de ene bleek kanker te hebben en die moesten we laten inslapen en de andere was blind, die was wel ouder geworden. Ik heb zelf veel verstand van vissen en als ik kijk bij de derde en laatste dierenwinkel bij mij in de buurt kijk, zien die er totaal niet goed uit dus die vertrouw ik ook niet. Ik snap je wel hoor, ik heb zelf ook getwijfeld of ik alles goed deed, maar als ik de klachten hoor van andere mensen en dierenartsen is er toch iets mis hier. Dat zal ik zeker vragen, ik ben al druk bezig met zo veel mogelijk informatie opzoeken op het internet, maar nog even doorvragen kan er ook wel bij, ik ben van plan om het beestje een lang leven te geven, zelfs al worden ze maar ongeveer 2,5 jaar. bedankt voor jullie tips, sorry voor het lange bericht haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Zandvoort hebben ze goede dierenwinkels.. Is wel een dierenwinkel maar de dieren die ik van daar heb gehaald hebben echt heel heel lang geleefd en hebben dat ik weet een tof leven gehad..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal even kijken, bedankt voor de reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat van die vissen is niet verwonderlijk. Daarvoor moet je altijd in een echte aquariumwinkel zijn. Maar die andere dieren is wel vreemd. Soit, ik hoop niet dat je (slechts) een hamster gaat nemen. Hamsters zijn, slechts enkele soorten uitgezonderd, namelijk sociale dieren. Ze horen in groepjes van minstens 2 gehouden te worden. Mijn persoonlijke ervaring leert dat een groepje van 3 vaak het best werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon de dieren winkel daar kan je lieve en sociale hamsters kopen heb ik ook gedaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kant toch gewoon naar een dierenwinkel gaan? =)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de dierenwinkels in Zaandam vertrouw ik niet, maar ik wil ook weer niet dat we een heel eindje moeten gaan rijden, dat vind ik zielig voor dat beestje. ik denk wel dat ik binnenkort nog even een kijkje ga nemen bij de dierenwinkels, en misschien nog een paar iets verder weg, maar niet te ver. Daki, Het ligt eraan wat voor hamster je neemt, syrische hamsters en chinese dwerghamster leven liever alleen. het liefste wil ik er ook twee maar van mijn ouders mag ik er maar 1, maar ik denk dat als ik het gedeelte waar ik mijn hamster wil hebben nog wat kan vergroten dat er uiteindelijk nog wel 1tje bijpast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar zei ik ook "enkele soorten uitgezonderd". Je kan dan misschien een van deze soorten nemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry, niet goed gelezen, mijn fout haha. ik probeer ze ook te zoeken, tot nu toe geen succes met de chinese dwerghamsters maar de syrische hamsters zijn wel makkelijk te vinden, het nadeel is alleen dat de spullen die ik heb vooral voor dwerghamsters zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een hamstertje gevonden hoor, ik kan haar zaterdag ophalen bij een fokker, bedankt voor jullie reacties.

Het beste antwoord

Hieronder 2 websites, bij de bovenste kan je een fokker vinden uit Amsterdam, de onderste is een fokkerij in West-Knollendam, dat ligt bij Zaanstad en is niet ver van Amsterdam. Goed dat je naar een serieuze fokker zoekt en er niet snel een haalt bij een dierenwinkel!
http://www.dehamster.nl/fokkers/fokkers.php
http://www.grigiomara.nl/de_hamstery.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik dacht even dat je in Amsterdam woonde, maar het is in Zaandam, nog beter. Grigiomara is van een serieuze fokster waarbij het welzijn van haar diertjes voorop staat.