Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet deze papegaai?

Ik wil ze graag kopen als huisdier zou dat mogen denk je? als dat zo is waar kan ik ze vinden in nederland? belgie mag ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, de geelvleugelara (te koop bij een goede fokker, want wildvang is niet alleen verboden maar ook niet geschikt als huisdier) kun je houden als huisdier, maar bezint eer ge begint, en informeer je eerst heel goed.

Het beestje heeft veel ruimte en aandacht nodig, en ze zijn écht aanwezig, ook als je er misschien eventjes niet zo veel zin in hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is een geelvleugelara en die kun je inderdaad als huisdier houden. Je kunt ze kopen bij een papegaaienspeciaalzaak (zie onderstaande link).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De roodblauwe ara, ook geelvleugelara genoemd.

Kijk eens op Marktplaats of je een kweker kunt vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik moet het zeggen, bedoel het niet onaardig: handel in papegaaien is illegaal. Vraag eens aan die dierenwinkel waar hij het dier heeft gekocht. De dieren worden bij duizenden gevangen en er overleven er een heel stuk minder voor ze in de winkels worden aangeboden.

Een papegaai is een vogel en hij hoort niet op een stokje bij mensen thuis, en ook niet, gekortwiekt in een tuin.
En je moet bedenken, dat als je de papegaai niet meer wilt, hij nog tientallen jaren zou kunnen leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
De geringde papegaaien mogen wel worden verhandeld, geringde vogels zijn altijd fokproducten en geen import. Ik ben het echter met je eens dat ze niet in gevangenschap moeten worden gehouden. Sinds ik deze majesteitelijke vogels in het wild heb zien vliegen, hoeven ze van mij nooit meer in een kooi of gevangenschap.
Realiseert de vraagsteller zich wel dat een beet van de geelvleugelara je een hele vinger kan kosten? (om over kindervingertjes maar niet te spreken). Het geluid wat ze in een beperkte ruimte kunnen produceren, liegt er ook niet om.
Misschien heb je hier iets aan:

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/videoid=nl-5068512
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten een helboel bij Heidehofvoeders en dieren in AALTEN Gelderland. IK weet niet of ze te koop zijn, maar wel eigenkweek.
Dus geen handel of import .
Sommige mensen grrrrr.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding