Poes met een nestje heeft wormen, wat nu doen?

Onze poes heeft 13 augustus een nestje gehad, de kittens drinken nog melk bij haar. Vandaag merkten we dat er wormpjes uit haar kont kwamen.

Wat is de beste manier om de wormen te bestrijden in deze situatie?
Is het mogelijk dat de kittens via de moedermelk nu ook wormen hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zeker naar de dierenarts gaan, zie link [staat hond, is ook over katten]. http://www.diergezondheidscentrumnicolai.nl/diergezondheid/hond/wormhond
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kunje gelijk een afspraak maken om je poes te castreren of steriliseren. Dan hebje geen nestjes meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vrouwe70, waarom zou DrugOfTheDem problemen hebben met het nestje?
Antoni
8 jaar geleden
De naam van de vraagsteller is DrugOfTheDemon. Sommige gebruikersnamen zijn te lang voor volledige vermelding onder hun profielfoto.

Het beste antwoord

Het beste is om even naar de dierenarts te gaan en een ontwormingskuur te halen. Voor zowel moeder en kittens, je dierenarts heeft de juiste ontwormingskuur voor hun allemaal.

Het is niet vreemd dat je poes wormen heeft gekregen, tijdens de dracht worden de zo geheten slapende wormen geactiveerd. Dit gebeurt ook als je de poes daarvoor goed ontwormd hebt, de slapende wormen zijn niet gevoelig voor de ontworming.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartstikke bedankt! Ik ga vandaag gelijk bellen!