Bestaan er, behalve asiels, ook andere mogelijkheden om een kat te plaatsen ?

In verband met emigratie zoeken we een betrouwbaar, lief tehuis bij een alleenstaande of rustig gezin. Tot op heden is dat niet gelukt. Bestaan er ook instanties waar een kat, eventueel tegen betaling, wordt verzorgd ? Een dierenpension is geen optie. We komen niet terug naar Nederland en 10 jaar geleden wisten we niet dat we gingen emigreren anders neem je geen huisdier.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Als het in je vrienden-, kennissen en familiekring niet lukt, gaat het toch het asiel worden vrees ik.
Dat hoeft, afhankelijk van het karakter van de kat, geen ramp te zijn trouwens. Veel katten hebben het zeker slechter getroffen dan in het asiel te zitten. Is de kat trouwens wel goed plaatsbaar?
Las onlangs nog een verhaal van mensen die een ongecastreerde kater wilden herplaatsen bijvoorbeeld. bij het asiel bestaat vaak wel de mogelijkheid een advertentie met foto op te hangen, heb je daar al aan gedacht?
Advertenties gezet, flyers verspreid?
Ik hoop dat je een fijn mandje voor je kat gaat vinden.
Rieneke1
8 jaar geleden
Ook op www.kattenplaza.nl is een hoekje waar je kan vragen of iemand de kat wil. Zet er foto bij, en relevante info.
Binnen of buitenkat, leeftijd, gecastreerd of niet, kan met honden, kinderen, andere katten? Medische geschiedenis?
Rieneke1
8 jaar geleden
http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/viewforum.php?f=6
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zet een gratis advertentie in een huis aan huis blad bij jou in de omgeving, of op het prikbord bij de plaatselijke super, dan bereik je meer mensen. Je zou ook een melding op Facebook kunnen doen, met de vraag om te delen, mensen moeten ook net even zoiets onder ogen krijgen, om op het idee te komen om een lieve kat te nemen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De kat is gecastreerd, gechipt en ingeent en dankzij jullie goede tips en links krijg ik meer hoop dat het goed moet komen. Inderdaad mee-emigreren is mogelijk, maar ik ga naar een erg warm land, heb nog geen vaste woonruimte en dan moet het arme dier ook nog 15 uur in het vliegtuig. Dus daarom probeer ik eerst een goed baasje te vinden. Dank voor de goede tips en links. Ik ga ze allemaal uitproberen. Ik ben er erg mee geholpen !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nog minimaal een paar weken of misschien zelfs maanden hebt, dan denk ik dat je je kat wel - tegen betaling - mag aanbieden via de website van het lokale asiel (je kat is dan onder meer vindbaar via www.ikzoekbaas.nl) terwijl je er zelf nog voor blijft zorgen zolang er zich nog geen nieuwe baas heeft gemeld. Het kan zijn dat ze hem eerst door hun dierenarts willen laten beoordelen, maar ik vermoed dat het wel mogelijk moet zijn om op die manier pleeggezin te zijn voor de kat waarvan je afstand doet. Als er dan niemand is die zich meldt wanneer je vertrekt en het lukt ook via je familie- en vriendenkring niet (en advertenties bij lokale dierenwinkels, dierenartsen, supermarkten, fora voor kattenliefhebbers, dieren in het algemeen, sites als kattenplaza, barfplaats e.d. en desnoods marktplaats en andere meer algemene sites) dan zit er op den duur niets anders op dan je kat toch daadwerkelijk in het asiel te plaatsen. Maar mogelijk kun je je kat hiermee een verhuizing besparen en kun je hem ook zelf overdragen aan zijn nieuwe baas. Je zult je dan wel aan de regels van het asiel voor wat betreft de plaatsing moeten houden, maar ik denk dat het asiel wel akkoord kan gaan met zo'n procedure.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank ! Ik heb hem nu op verschillende aanbevolen websites geplaatst en ik hoop dat het goed gaat komen.

Het beste antwoord

Je hebt een kat die misschien wel kan opschieten met de buren!? Als hij een beetje een wijkkater of liever de buurtkat is, zullen 'alle' buren hem al kennen!

Dan is het hoog tijd om eens aan de buren te vragen of zij voelen voor een hele lieve kat die zo graag nieuw personeel in jullie wijk zoekt :)
Je weet vast wel welke buren dier[kat]vriendelijk zijn en met een beetje geluk willen deze mensen, die je kat al kennen [dat is een groot voordeel] jullie boef voortaan van zijn natje en droogje voorzien.

Mocht dit nou niet lukken, dan zijn er altijd nog online "herplaats" websites, verenigingen en/of stichtingen, waar je een advertentie kunt plaatsen en ik weet dat er echt mensen zijn die bewust een niet-jonge kat zoeken/willen. Ik ben er een van :-))

Ik weet dat het iets gemakkelijker is, als je zorgt dat je dier "geholpen" is en natuurlijk gechipt, dat hij ontvlooid is [buitenkatten hebben bijna altijd vlooien, ook al behandel je ze regelmatig] en biedt hem ook aan met alle spullen erbij [eet- drink bakken/ kattenbakken/ kattenmand/ krabpaal/ speeltjes en eventueel restant kattenbrokken], dat maakt het ook weer aantrekkelijker [zeker voor mensen met een groot hart en een kleine beurs!].

Heel veel succes!