Mijn parkiet heeft de gewoonte om ondersteboven aan de stok te hangen,

Mijn parkiet heeft de gewoonte om ondersteboven aan de stok te hangen, met zijn buikje in de zon. Is dat een normale gewoonte voor een parkiet? Hij is verder zo vrolijk als het maar kan en fluit er zelfs bij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Zet de kooi op zijn kop, dan is het probleem over...:)

Je ziet dat elke parkiet toch echt een individu is, met een eigen karakter en zijn eigen eigenaardigheden.

Zo lang hij verder maar gezond eet en zijn ontlasting normaal is, zal ik me er niet te veel zorgen om maken.

Let er wel op, dat er ook schaduwplekken zijn, zodat de vogel zich daar kan terugtrekken als de zon hem te warm wordt.

Uiteraard moet er ook voldoende drinkwater aanwezig zijn en geef hem een goed zadenmengsel.
En niet te vergeten ook: grit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Parkieten zijn erg slimme vogels, is hij waarschijnlijk al aan het trainen tegen dat hij dood is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht te sterke hennepzaad gekregen. THC gehalte is dermate heftig dat mensen worden zombies ervan en je vogel gaat op z'n kop. Echter waarschijnlijker is dat 'ie aan het ontspannen is. Sommige vogels vinden het makkelijker om te hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parkieten zijn familie van de papegaai, die doen het altijd.
Er zijn zelfs parkietensoorten zoals de monniksparkiet, die ook wel vleermuisparkiet genoemd wordt, omdat deze vaak ondersteboven hangend als een vleermuis, slaapt.
Zo vreemd is het dus niet en hij voelt zich waarschijnlijk lekker ontspannen zo. Ik denk dat je zelf wel weet of aanvoelt als hij zich niet lekker zal voelen, je ziet het dan aan je vogeltje. Ik geef hem groot gelijk, zo lekker met je buik in het zonnetje hangen. :)
amc
14 jaar geleden
Maar als hij het te lang doet, dan is hij echt dood. I.d.d. hij is vast aan het oefenen ter voorbereiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je hem spacezaad gegeven.