Mijn grasparkiet valt steeds van zijn stokje af hoe komt dat?

elke keer als hij wilt eten en hij klimt dan (met moeite) weer naar zijn plekje valt hij steeds van zijn stokje af ik maak me best wel zorgen want zelf doe ik niks verkeerd ik maak zijn kooi iedere week goed schoon en als ik bij hem ben dan speel ik mee hem en geef ik hem alle aandacht die er maar is
zelf bijt hij ook veel aan zijn pootjes kan het daar ook aan liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Controleer even of er geen bloed in zijn ontlasting zit.
Zo ja, dan zou de vogel last kunnen hebben van het REO-virus.

In dat geval de dierenarts raadplegen of de vogel nog te redden is.

Heb je de vogel onlangs laten kortwieken?
Indien zo, is de vogel mogelijk nog niet gewend aan die nieuwe situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

misschien zijn de nagels te lang
die moet je dan { laten} knippen en een dikkere zitstok in het hok maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee Cavia, je was me voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry konijntje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pardon?...............konijntje en schaapje zul je toch bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja schaapje ook sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...........okee dan maar, het is je vergeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben je eeuwig dankbaar
Of hij voelt zich niet lekker of zijn nageltjes zitten in de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij zich niet lekker voelt hoe kan ik hem dan beter maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hup, naar de dierenarts!
Zijn zijn nageltjes te lang misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms worden ook de nagels te lang,soms problemen met eeltknobbels op zijn pootjes.
(als je nageltjes wilt knippen denk dan aan de "het leven"wat doorloopt in de nagel.)
de nagels van de parkiet zijn niet geschikt voor te dunne houten zitstokken die in de kooi zijn, bij voorkeur een stok uit wilgenhout.
je hebt ook zandhoesjes te koop bij de dierenwinkel om irritaties aan de voetzolen te voorkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het is misschien gewoon een domme parkiet.