hoeveel katten melk mag mijn kat drinken?

MIjn kater van 2 jaar oud drink eigenlijk geen water, ik heb al een waterfontein voor hem gekocht maar ook dat water hoeft hij niet.
Nou vind hij de kattenmelk van whiskas erg lekker en sloeberd het bakje dus zo leeg. Op de verpakking staat dat hij met 1 flesje 4 dagen moet doen. Waarom mag hij niet meer hebben? Wat kan ik nog meer doen om hem aan het drinken te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Hij mag niet meer hebben dan er op het flesje staat, omdat er veel te veel calorieen in zitten, en ook van teveel kattenmelk kan hij diarree krijgen. Je kat zal toch echt moeten leren water te drinken, zoals alle levende wezens met dorst, Hij is gewoon verwend.
Wat je wel eventueel kan doen is de kattenmelk met water verdunnen. En dan steeds minder melk en steeds meer water, tot hij aan normaal drinken gewend is.
Ook kun je eventueel nat voer geven met wat extra water, of zelfs wat water door de brokjes lengen.
Maar puntje bij paaltje zal hij toch ECHT gewoon water moeten gaan drinken. Had hij eigenlijk gewoon van kitten af aan al moeten leren. Kattenmelk is uiteindelijk overbodige verwenneritis, die vooral op de markt is om ménsen een plezier te doen, niet omdat kátten het nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Plus voor het verdunnen en water toevoegen aan het natvoer. Wel met de bedenking dat de kat MOET drinken, dus het is geen kwestie van water of niets. Bied verder diverse soorten (vers, oud, regen) water aan op verschillende plekken in huis.
Maak ook eens een bouillon, uiteraard zonder kruiden of zout.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
mag helaas maar één plus geven

Andere antwoorden (1)

Een volwassen kat heeft geen melk nodig, indien je droog voer geeft altijd vers water geven of als je nat voer geeft dan krijgt hij/zij al vocht binnen maar vers water is altijd nodig ter aanvulling op vocht gehalte, idd is kattenmelk verdunnen een optie, maar dat is dan wel een kwestie van geduld en standvastigheid..( van de baas ) als je gewoon alleen water neer zet zal je kan uiteindelijk gaan drinken want drinken is naast eten een eerste levensbehoefte van alle zoogdieren, indien je kat buitenkomt zal het ook kunnen zijn dat hij/zij daar water drinkt > hou hem/haar een paar dagen binnen dan kan je zien of hij/zij water drinkt .

Succes !