Hoe betaal ik bij de dierenarts?

Ik moet mijn hond laten opereren, nou ja er moet een stuk huid/moedervlek worden weggehaald.

Weet iemand of je bij de dierenarts met factuur mag betalen of dat je meteen als je een afspraak maakt moet betalen of na de operatie? Ik heb er niet zoveel verstand van en zou er graag rekening mee kunnen houden wanneer ik moet betalen.

( en weet iemand een schatting van de prijs van zo'n ingreep? )

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Antoni
9 jaar geleden
De dierenarts bellen en aan hem of haar je vraag stellen, lijkt mij de snelste manier om een goed en volledig antwoord op je vraag te krijgen. Dan kan je hem of haar ook nog extra vragen stellen als zijn of haar antwoord niet duidelijk (genoeg) is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn dierenarts die ik vroeger had, was het gebruikelijk om meteen te betalen. Dat kon per pin of contant. Meestal ging het dan om kleinere bedragen die makkelijk meteen te betalen waren. Omdat het om iets kleins ging. bij de dieren, de jaarlijkse inentingen bv. Ik heb het gelukkig bijna nooit meegemaakt dat er een groter bedrag betaald moest worden, maar dan kon er wel wat geregeld worden met dat het in bv. 2 termijnen of zoiets betaald kon worden.
Ik zou dat wel van te voren met jouw dierenarts overleggen voordat de operatie gedaan wordt. Ik denk dat dat ook wel aan de assistent(e)
gevraagd kan worden, die kan je vaak ook al veel info geven. Wat zo"n operatie kost weet ik niet. Misschien toch nog even langs de praktijk gaan? (of bellen).
Ivana
9 jaar geleden
Hangt sterk af van de band die je met de dierenarts hebt. Ik kom al 20 jaar bij dezelfde arts en toen ik laatst mijn pinpas was vergeten, was dat geen probleem. Als je voor de eerste keer komt zal dat anders zijn.
Vraag het, dan weet je meer.
Ritsuka
9 jaar geleden
meestal pin je gelijk, bij een heel groot bedrag kun je vaak wel in termijnen betalen, maar dit overleg je het best vooraf
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik moet ook gelijk betalen. Maar mijn DA weet ook dat ik altijd betaal, dus toen het 1x niet ging en mijn kat wel meteen hulp nodig had heeft hij een uitzondering gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het was eigenlijk wel zo netjes geweest van je dierenarts als hij al een prijsindicatie had gegeven. Dit vergeten ze nog wel eens. Je kan er dus rustig alsnog naar vragen. Het kan best duur zijn. Is het teveel, dan kan je misschien in termijnen betalen.

Antwoorden (2)

Er zijn nog maar heel weinig dierenartsen die een factuur nasturen, de inning daarvan levert ze in de praktijk teveel problemen op.
Het is dus contant betalen of pinnen, ga daar maar van uit.

Voor een kostenraming kan je het best even contact met je dierenarts opnemen, daar valt door ons niets over te zeggen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Je betaalt na afloop, als je je hond weer ophaalt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat is bij elke dierenarts anders. Ik denk dat je het best even een belletje kan geven aan de dierenarts (de balie-info dan). Die helpen je gegarandeerd verder.