Wat kan ik als alternatieve vulling gebruiken in mijn kattenmandje buiten ?

Mijn katten zijn graag buiten. Ik heb daarom een mandje met een deken buiten staan waar ze graag in bivakkeren. De deken zit echter al snel helemaal onder de haren.

Schoon maken van zo'n deken vol met haren gaat maar ten dele.

Ik ben daarom op zoek naar een alternatief. B.v. stro of zo. Iets wat goedkoop en eenvoudig te vervangen is, maar wel in het mandje blijft.

Wat is een geschikte vulling ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan hooi, stro of oude kranten gebruiken. Je kan deze kranten ook in repen scheuren als jou katten dit fijn vinden. Verder kan je ook zaagsel gebruiken. Kan je in dierenwinkels kopen bij de materialen voor knaagdieren. Deze slorpen ook het vocht op, wat handig kan zijn in de koude maanden.

Hooi en wat oude doeken, dat voldoet prima als slaapplaats voor buitenkatten. Mijn oom en tante hebben een boerderij en de katten slapen nergens lekkerder dan in de hooischuur met wat oude doeken. Prima geschikt hiervoor zijn bijvoorbeeld: oude keukenhanddoeken, of theedoeken, maar ook oude shirts en ander kledingstukken zonder scherpe ritsen of knopen, zijn hier prima voor geschikt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100