Waarom accepteerd mijn kat mij wel en mijn partner niet.?

Ik kan haar net zoveel en zo lang aaien als ik wil, zelfs op haar buik... Gaat ze heel hard van spinnen. Mijn partner mag haar echter alleen op haar koppie aaien een,twee keer en dan is ze weg. Wij waren al bij elkaar toen de katten kwamen dus daar kan het niet aan liggen. Ook delen we de zorg, kattenbak, eten, speeluurtje enzv...
Ik vind het zo sneu voor hem....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

Veel dieren hechten zich voornamelijk aan een persoon, of ze hebben een hekel aan een persoon.
Wij hebben vroeger zo'n agapornis (Dwergpapegaai) gehad. Mijn vader kon met het ding lezen en schrijven. Wij konden ook wel met het beestje, maar met mijn vader was het gewoon oprechte liefde.

Vrienden van mij hadden ook zo'n dwergpapegaai. Deze had een hekel aan het jongste gezinslid. Zo erg zelfs dat de papegaai hem op de deurknop opwachtte als hij de kamer in wilde komen. Direct was hij het slachtoffer. Hij durde de kamer pas in als de papegaai weer veilig in zijn kooi zat.

Zo'n zelfde iets zal er ook wel met jouw kat aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn kater Sjakie wil helemaal niks van vrouwen weten.
Elke man mag hem aaien en spelen met hem maar bij een vrouw loopt hij weg.
Soms komt hij wel terug en loopt tegen haar been op maar daar blijft het dan ook bij.
Ook als er veel visite is ligt Sjaak ook altijd bij een man.
Misschien had ik hem Gordon moeten noemen, bedenk ik me nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan verandert ie wel van gedachte ;)
katten zijn inderdaad vreemde wezens met een eigen willetje, zij bepalen wanneer en waar ze geaaid worden en door wie!
Net als met honden richten ze zich op 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is het heel simpel : de liefde van het dier gaat door de maag.
Hier is het mijn man die 99 van de 100 keer voor de kat zorgt (zowel zijn eten als de kattebak als nagels knippen en kammen enzo), dus ja, die is veruit de grote favoriet. Kinderen zijn er weleens jaloers op.

Als echter mijn man langere tijd van huis is neem ik de zorg over en ja hoor, binnen een dag of twee ben ik Teddy's grote vriend (terwijl hij normaal weinig van me moet hebben). Op schoot zitten, kopjes geven....

't Is dus maar net welke hand hem voert. Maar als jullie dat beiden doen, en beiden evenveel, ook dat de kat het ziet, dan zal er vermoedelijk iets van een persoonlijke voorkeur bij kunnen komen kijken. En dat kan van alles zijn., tot lichaamsgeur en stemgeluid aan toe, en daar heb je weinig invloed op.

Je zou een poosje kunnen proberen 100 % van de verzorging aan je man over te laten ; wellicht dat de kat dan wat meer op hem gericht wordt. Maar 'sneu' vind ik wel een heel groot woord, hoor....