Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou je de oogjes van een shih tzu goed schoon?

het wordt een beetje bruin maar ik maak ze elke dag schoon, bij mijn bobtail blijft het dan ook schoon en wordt niet bruin maar bij de shih tzu word het wel bruin...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Doe het met kamillethee, af laten koelen en met een watje reinigen. Het helpt eveneens ontstekingen voorkomen én het bleekt de bruine kleur enigsinds.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
prima tip, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet mijn vrouw ook,en bijna elke dag eventjes.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben heel blij met je tip, een prima en betaalbare oplossing hartelijk dank............
Ivana
14 jaar geleden
Ik vind het altijd fijn te horen, dat mensen iets met mijn oplossingen doen en dat ze er gelukkig mee zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top heel erg bedankt, ga ermee aan het werk........

Andere antwoorden (3)

Dat probleem had ik ook met mijn Wangwie ( zo heette mijn Shih tzu) Ik maakte de oogjes schoon met afgekoeld gekookt water en een zacht doekje. Maar daar is volgens mij niets aan te doen als in verloop van tijd een operatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak gebruik van Hydranil. Een niet irriterend en zacht schoonmaakmiddel voor de ogen, op basis van rozenwater. Geschikt voor honden (shih-tzu,maltezer,boxer) en katten. Naast de volledige schoonmaak van de ogen legt Hydranil een beschermend filmpje die de vacht rond de ogen beschermt tegen bruine plekken die worden veroorzaakt door de traanklieren.

Gebruiksaanwijzing:
Gebruik een watje of wattenschijfje met Hydranil en breng meteen aan vanuit de ooghoek richting snuit. Lichtjes wrijven. Mag dagelijks gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding