Hoe kun je een onbekende kat die in je huis sproeit weren? Hebben zelf 2 katten en kattenluik.En hoe kun je geur/vlek verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt een kattenluikje aanschaffen, waarbij alleen je eigen katten toegang hebben. Je kunt het nummer van de chip in het luikje intoetsen, of bij een ongechipte kat een halsband met chip omdoen. Andere katten kunnen dan je huis niet betreden.
Bij de dierenzaak kan je spuitbussen kopen die de geur neutraliseren. Ikzelf gebruik gewoon een sopje van groene zeep, even effectief.
Ivana
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plus voor het luikje :)
ik sluit me aan bij het advies van ivana betreffende een kattenluikje wat op de chip werkt.
ze zijn prijzig, maar bedenk ook dat deze situatie niet alleen bij jou voor irritatie zorgt, maar dat het ook veel stress geeft voor je katten!
alsof je moet slapen met de voordeur wagenwijd open!
de vlekken kan je behandelen met producten als ecodor en stalfris.
zelf gebruik ik een sopje van biotex groen, wat ik de tijd geef om in te werken, zodat de enzymen hun werk kunnen doen.
dan spoel ik, en tot slot een lapje azijn erover.
gebruik nooit bleek of amoniak, dat vinden katten onweerstaanbaar.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
+1 voor weer een super aanvulling.
ik gebruik altijd gewoon de goedkoopste azijn en dat werkt hier in mijn achtertuin uitstekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben de Petporte aangeschaft. Erg duur maar toch erg blij dat we deze kattenluik aangeschaft hebben (150 euro) Werkt op chip herkenning.
Onze twee katten lopen lekker in en uit wanneer het hun uitkomt zonder dat andere katten binnen kunnen komen.

Momenteel hebben we last van een kat die naar binnen wil en met zijn poot tegen het luikje slaat maar hij komt mooi niet binnen. Geregeld zien we een onbekend kattenkoppie voor het luikje naar binnen loeren wat soms best wel hilarisch is. We hebben veel katten in onze buurt en ook in onze tuin maar door deze kattenluik hebben wij er geen omkijken meer naar.

Voor kattenpis hebben we ooit Ecodor UF2000 gebruikt.