hoe zorg ik dat mijn aquarium niet meer stinkt?

Ik heb mijn aquarium vandaag schoon gemaakt alleen stinkt ie nog heel erg. Weet iemand hoe dit komt? Of weet iemand hier iets tegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Zitten er nog vissen in?

Het beste antwoord

Hoi,

Wat voor lucht is het precies? Is het water verder wel helder?

Ik heb 2 jaar in een aquarium speciaalzaak gewerkt. Het beste wat je kunt doen is het grind en eventueel de beeldjes eruit halen, deze even in het chloor zetten en heel goed afspoelen.
Als je dat hebt gedaan de vissen eruit halen en in een emmer doen (eventueel met verwarming)
Dan een flinke scheut chloor erin en naar een kwartiertje even de bak goed uitschuren. Leeggooien heeeeeel goed uitspoelen en klaar!

Vergeet niet nieuwe bacterie toe te voegen! Groetjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het stinkt heb je iets niet goed gedaan.
Mogelijk heb je grind op de bodem en geen substraat.
Of is de laag er van te dik.
Mogelijk is je filter te klein.
Mogelijk voer je te veel.
Mogelijk heb je te weinig planten.
Mogelijk ververs je het water niet voldoende.
Een aquarium hoort niet te stinken.
Alles er maar uit , schoon maken en opnieuw inrichten.