mijn pulletje piept al veel te lang

uit mijn ganzenei komt nu al 2 dagen gepiep en getik maar hij komt niet uit. nu heb k gelezen dat na het tikken ongeveer 24 uur duur voor het ei uitkomt ,kuiken leeft wel nog maar wat moet ik doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
er is geen moedergans die lag doodgeschoten net naast haar nest :( dus ik probeer ze te redden

Toegevoegd na 12 minuten:
ik doe al om de 10 minute nat maken, niet helemaal nat natuurlijk maar vochtig, heb er de tijd voor omdat ik net uit ziekenhuis kom en niks mag doen van de dokter

Toegevoegd na 52 minuten:
ik kan hem er ook moeilijk zo uithalen tog? kans dat hij dan dood gaat omdat hij nog met bloedvatjes vast zit :s

Toegevoegd na 20 uur:
er was sinds gister helemaal niks meer, geen geluid ,geen getik /gepiep , geen beweging ... dus ik heb maar een klein gaatje gemaakt, eerste 30 min was er niks en daarna begon het weer te tikken , die gat zit wel in de luchtkamer ik weet niet of dat veel uitmaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verschrikkelijk! Ik hoop dat je ze allemaal kunt redden.

Antwoorden (7)

Laat gewoon aan moeder gans over, en aan de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan is waarschijnlijk de luchtvochtigheid te laag, zodat de eischil te droog is en dus te hard. Zou even na een dierenarts bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem even contact op met een ganzenbroederij. Volgens mij staat er bij onderstaande bron wel iets waar je wat mee kunt. Denk niet dat het goed is als een kuiken te lang in z'n ei blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem eruit halen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een begin maken klijne opening maken als er eenmaal een klijn gaatje in zit doet hij de rest zelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jemig.. Kijk hier hebben we een bezorgde ganzenmam!
Zo zitten de ganzenmoeders ook helemaal in de penarie met hun eieren.
Wat lief van je dat je zo bezorgd bent.
Wat lief dat je de zorgen overneemt.
Petje af!
Het is het best als de kleine alles zelf doet!
Deze kleine laat zien wie hij/zij is, als ie het zelf doet.
je hoort tikken, maar dat is normaal, want jij heeft nu eenmaal een snavel en hij is nog te klein om te weten dat jij dat hoort en er bezorgd over kan zijn...
Laat jouw kleintje maar laten zien wat zijn natuur is, twijfel niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JE MOET NOOIT PULLETJES HELPEN ER UIT HALEN !!!
er zit een sort zakje met zuurstof in het ei !
daar haalt ie zijn zuurstof uit.
zelf heb ik ook ganzen eitjes gehad...
maar dat was hetzelfde verhaal als jou.. maar ik had geen gaatje gemaakt..
die pulletjes kwamen pas na 3 dagen uit na al dat getik en gepiep!!
het kan ook langer duren

grtz