wat moet je doen als je hamster mank loopt?

Vandaag is mijn hamster van de tafel afgevallen/gelopen. Toen ik haar daarna op de grond zette om te kijken of ze nog goed liep, zag ik dat een van haar achterpootjes niet meer meeliep. Ik dacht toen dat het pootje gebroken was. Maar later toen ik haar in haar kooi zette, liep ze wel een beetje met het pootje. misschien is er een teentje gebroken? ik zie voor de rest niks aan het pootje. Ze lijkt er ook niet echt pijn aan te hebben want ze staat er wel gewoon op. Maar pijn hebben is bij een hamster volgens mij ook moeilijk te zien. Ik heb haar loopradje uit haar kooi gehaald zodat ze zich niet nog is bezeert, ze komt dan wel meteen aanlopen (voor hoever dat kan met drie pootjes) en ze heeft ook even in haar kooi geklommen. Ook eet ze gewoon en plast ze. Wat me wel opviel is dat ze minder goed zichzelf wast, want toen ze uit haar hokje kwam (waar ze altijd plast) zat ze ook nog helemaal onder. mijn Syrische goudhamster is nu bijna twee jaar oud. En ik weet nu niet echt wat ik moet doen? want ik wil echt snel dat ze weer de oude wordt. Weet iemand wat ik moet doen?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K
Castle
9 jaar geleden
Dierenarts?
Amadea
9 jaar geleden
Dacht ik ook, het enige wat jij moet doen meet een geblesseerde hamster is naar de dierenarts gaan.
Rieneke1
9 jaar geleden
Bel even de dienstdoende dierenarts, of je wat pijnstiller (carprofen) kan komen halen. En hou het beestje voortaan beter in de gaten, ze zien diepte niet goed, en vallen dus snel van tafels e.d. af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dierenarts,wat al gezegd is.
Ik ben ook wel eens met een hamster bij de dierenarts geweest.
Zelf kan je niks doen,en misschien heeft hij wel pijn nu.

Antwoorden (1)

Toch even naar dierenarts gaan hoor. Hij kan zien of t gebroken is of misschien gewoon gekneusd. In geval van kneuzing zal t met een paar dagen overgaan. Met een breukje kan hij hem/haar misschien wat geven voor de pijn.