is het normaal als mijn poes een nagel verliest?

Ze was laatst een beetje ongelukkig van de tafel gevallen en toen is haar nagel een beetje los gaan zitten. Later op de avond hing het nageltje aan het poot, en uiteindelijk viel het er vanaf. Ze heeft er geen last van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.7K
Rieneke1
9 jaar geleden
Druk eens voorzichtig op de voetkussentjes: zie je nu geen nagel tevoorschijn komen?

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat je poes geen nagel kwijt is, want dat zou een pijnlijke zaak zijn, waar ze zeker last van zou hebben.
Vermoedelijk betreft het hier een nagelhoesje, de buitenste laag van de nagel.
Dit is een normale gang van zaken, mogelijk wat versneld doordat ze is gevallen. Normaal werken katten de hoesjes los door te krabben en vooral door te knagen.
Het is natuurlijk mogelijk dat er meer aan de hand is, dat is zo op afstand niet te beoordelen.
Hou poes voor de zekerheid dus maar even goed in de gaten.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar klopt het dan dat ik geen nagel meer zie op de plek waar het hoort te zitten?
Rieneke1
9 jaar geleden
Zie je ook geen nagel als je op de voetkussentjes drukt?
Als ze echt haar nagel kwijt was, zou je bloed zien, en zou ze veel last hebben. Druk de kussentjes eens in, en vertel wat je dan ziet?